خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد :

مشکلات اقتصادی مانعی برای ‌ثبت‌نام و دریافت کارت هوشمند / امکان سوء‌استفاده از شناسنامه در انتخابات آینده استان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۰۹۴

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که امکان سوء استفاده و یا تقلب از شناسنامه واجدین شرایط اخذ رای در انتخابات آینده این استان به دلیل راه‌اندازی سامانه استعلام هویتی وجود ندارد.

سیدمحدعلی تقوی در گفت‌و گو با ایلنا از یاسوج گفت: سامانه استعلام هوشمند توسط اداره کل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در چهارسال گذشته راه‌اندازی و در انتخابات آینده تحت هیچ شرایطی نمی توان با یک کد ملی و یک سریال شناسنامه 2 بار رای داد.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد : به دلیل راه اندازی این سامانه دیگر نمی توان با شناسنامه فوت شدگان هم در این استان رای داد به غیراز اینکه کدملی و سریال فرد فوت شده در ثبت احوال استان به ثبت نرسیده و ثبت احوال از واقعه فوت بی اطلاع باشد.

وی گفت: سوء‌استفاده در انتخابات آینده از شناسنامه‌های واجدین شرایط اخذ به دلیل سامانه استعلام هوشمند به صفر می رسد و واجدین شرایط اخذ رای تنها یک بار می‌توانند در هرجایی از کشور رای دهند.

تقوی با اشاره به زیرساخت‌های لازم توسط ثبت احوال برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور  یادآورشد:  در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در این استان سوء استفاده ای از شناسنامه ها نشد و اینکه فردی برای 2 بار رای داده باشد را نیز قبول ندارم.

آمار دقیق از کسانی که در استان شناسنامه ندارند را نداریم

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که چنددرصد و یا چه تعداد از مردم این استان فاقد شناسنامه هستند؟ هم اظهارداشت: آمار دقیق از کسانی که در این استان فاقد شناسنامه هستند را نداریم.

تقوی گفت: البته در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد کسانی که فاقد شناسنامه هستند بسیار کم و در سه ساله اخیر تنها 2 نفر به ثبت احوال استان مراجعه و اعلام کردند که شناسنامه ندارند.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: رصد پوشش حیاتی این اداره کل در استان در چهارسال گذشته به 99 و نیم درصد رسیده و کسانی که فاقد شناسنامه هستند بدون شکل یا واقعه ولادت را ثبت نکرده اند و یا دارای مشکل هویتی هستند.

راه اندازی شبکه اعلام وقوع با نام ثبت یاران در استان

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی شبکه اعلام وقوع ولادت ها و وفات ها با نام " ثبت یاران " در این استان خبرداد و اظهارداشت: شبکه اعلام وقوع با عنوان ثبت یاران با 700 عضو افتخاری تحت نظارت این اداره کل راه اندازی شده است.

تقوی، هدف از راه اندازی این شبکه را ثبت وقایع حیاتی در کمترین زمان ممکن در استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و تصریح کرد: اعضای افتخاری شبکه ثبت یاران در کوتاهترین زمان ممکن این وقایع را اطلاع رسانی می کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت برخی از وقایع حیاتی مانند فوت و تولد این استان در استان های همجوار بویژه استان چهارمحال بختیاری خبرداد.

تقوی گفت: برخی از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز بین این استان و استان های همجوار بویژه استان چهارمحال بختیاری و اصفهان قرار دارند که دسترسی به آن استان ها نسبت به استان کهگیلویه و بویراحمد بهتر و مناسب‌تر است.

وی افزود: براساس قانون هم ثبت این وقایع در استان‌های دیگر منعی ندارد و امکان ثبت وقایعی مانند فوت و تولد در سایر استان های مجاور مشکل و منع قانونی نداشته است.

مشکلات اقتصادی مانع دریافت کارت هوشمند شد

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از عدم استقبال مردم استان از دریافت کارت هوشمند ملی هم در چندماهه اخیر اظهار نگرانی کرد.

تقوی گفت: متاسفانه بدلیل وجود مشکلات اقتصادی، استقبال مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از دریافت کارت هوشمند ملی کم شده و الان 24 درصد مردم این استان فاقد کارت هوشمند ملی هستند.

وی با بیان اینکه برای هر کارت هوشمند باید 31 هزار تومان پرداخت شود، اظهارداشت:از این مبلغ،  20 هزار تومان سهم دولت، 9 هزار تومان سهم غیردولت و 2 هزار تومان هم سهم تحویل دهنده کارت است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شرایط اقتصادی در این استان بعد از مشکلات اقتصادی برای مردم بویژه روستائیان سخت تر شده و خانواده روستایی چهار نفره فاقد درآمد که در روستای دور از مرکز استان و شهرستان ها واقع شده، امکان پرداخت هزینه های مرتبط با دریافت کارت هوشمند ملی برای آن بسیار سخت خواهد بود.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اغلب کسانی که تاکنون کارت هوشمند ملی در این استان دریافت نکرده‌اند از خانواده‌های پرجمعیت روستایی هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز