خبرگزاری کار ایران

استخدام یکهزار نفر در بخش گردشگری کهگیلویه و بویراحمد/ افتتاح پنج پروژه گردشگری در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۹۱۴

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از جذب و استخدام یک هزار جوان جویای کار در بخش گردشگری این استان تا پایان برنامه توسعه ششم خبرداد.

محمود باقری در حاشیه بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان دنا به ایلنا از یاسوج گفت: براساس برنامه‌های زیرساختی و پروژه‌هایی که در بخش گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان برنامه ششم به بهره‌برداری می‌رسد یک هزار جوان جویای کار در این استان در بخش گردشگری استخدام و جذب می‌شوند.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های عمرانی گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: تمامی این پروژه‌ها تا پایان برنامه ششم توسعه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در هفته دولت امسال پنج پروژه گردشگری با اعتباری بیش از ۲۰ میلیاردتومان در این استان افتتاح می‌شود.

باقری،‌ شهرستان دنا را مهم‌ترین شهر رفاهی‌ استان کهگیلویه و بویراحمد برای افتتاح این پروژه‌ها در هفته دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: پارک اسکان بندون سی سخت، مجتمع رفاهی تفریحی بهشتی سی سخت و فاز اول مجتمع رفاهی تفریحی اندرسا سی سخت از جمله این پروژه‌ها است.

وی گفت: ۳۰ اردوگاه گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد درحال ساخت است و چهار کمپ اسکان نیز ساخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از به بهره‌برداری رسیدن ۱۰ واحد بوم‌گردی در این استان در سال‌جاری خبرداد و ادامه داد: بوم گردی‌های درون استان همگی فعال و ۵۰ واحد بوم‌گردی تا پایان برنامه ششم احداث خواهد شد.

باقری از برگزاری جشنواره غذا در شهریور ماه امسال در سطح ملی هم خبرداد و اظهارداشت: فراخوان این جشنواره بزودی اطلاع رسانی می شود.

وی گفت: تا پایان برنامه ششم نیز تعداد تخت هتل های استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲ هزار تخت می‌رسد که هم اکنون ۸۵۰ تخت داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۴۰ هکتار از بافت قدیمی دهدشت هنوز در اختیار مردم است، تصریح کرد: در سال‌جاری ۲۵۰ میلیون تومان برای بازسازی این بافت از ردیف‌های محلی برای مرمت این بافت تخصیص گرفته‌ایم.

باقری افزود: لباس محلی، موسیقی سنتی و برخی از غذاهای محلی استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت محلی شده و به دنبال ثبت ملی برخی صنایع این استان نیز هستیم.

وی تاکیدکرد موزه استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان مهرماه جاری به بهره برداری می رسد و اظهارداشت: در دولت تدبیر و امید در گردشگری این استان انقلاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز