خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

مهار کامل حریق منطقه حفاظت شده سیوک پس از 11 ساعت/ 67 هکتار از جنگلها در آتش سوخت

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۷۷۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهار کامل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده سیوک شهرستان بویراحمد پس از 11 ساعت تلاش گفت: متاسفانه بر اثر این آتش‌سوزی 67 هکتار از پوشش گیاهی، مرتعی وجنگلی این منطقه در آتش سوخت.

به‌گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویر احمد، محسن جعفری‌نژاد افزود: آتش‌سوزی که از ساعت 13 دیروز شروع شده بود با تلاش مامورین محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، بخشداری چیتاب، ستاد مدیریت بحران استان و با حضور پررنگ نیروهای بومی محلی منطقه سرانجام در ساعات پایانی بامداد امروز مهار شد. 

وی گفت: بر اثر این آتش‌سوزی نزدیک به 67 هکتار از پوشش گیاهی، مرتعی و جنگلی منطقه از بین رفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است، گفت: بیشتر این آتش سوزی‌ها بر اثر بی دقتی مردم، گردشگران و چوپانان منطقه اتفاق می افتد.

وی ضمن تشکر از تمامی‌کسانی‌که در مهار این آتش‌سوزی فعالیت‌داشتند، اظهار داشت: کوهستانی بودن منطقه و وسعت زیاد بر سختی کار اطفاء حریق می‌افزاید که  از مردم انتظار می‌رود در حد امکان از روشن‌کردن آتش در جنگل خودداری کرده  و در صورت روشن کردن آتش قبل از ترک محل از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از بروز این حادثه گفت: بر اثر این آتش‌سوزی تعداد زیادی از درختان بلوط ، بنه ، کیکم و زالزالک، ارژن وگون از بین رفته است.  

استان کهگیلویه و بویر احمد دارای بیش از 870 هزار هکتار جنگل وبیش از 550 هزار هکتار مرتع است که 87 درصد استان را مرتع و جنگل تشکیل می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز