خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذار مجتمع بین‌المللی پتروشیمی دنا مطرح کرد:

اشتغال 2 هزار نفر بطور مستقیم در پتروشیمی دنا / تحریم ها مانع اجرای پروژه نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۳۹۲

سرمایه‌گذار مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای فراهم کردن بسترهای اشتغالزایی جوانان در پروژه صنعتی پتروشیمی سقاوه بویراحمد بکار خواهم گرفت، اظهارداشت: متاسفانه برخی بدون نگاه کارشناسی و براساس اغراض سیاسی بفکر این هستند تا هر روز مانعی برای جلوگیری از اجرایی شدن این پروژه ایجاد کنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، لهراسب باقری در نشست رسانه‌ای در هتل آزادی یاسوج گفت: متاسفانه در پروژه پتروشیمی دنا بویراحمد عده ای نگاه و برخورد سیاسی دارند و روزانه به سم پاشی در مورد این پروژه مشغول هستند و البته این افراد باید بدانند که تمامی مراحل قانونی و اداری واگذاری ها برای اجرایی شدن این پروژه بطور شفاف اطلاع رسانی شده و می‌شود.

وی با انتقاد از برخی افراد که بنا بدلایل سیاسی اجازه نمی‌دهند سرمایه گذاران در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های متعدد سرمایه گذاری کنند، خاطرنشان کرد: زادگاه من بویراحمد است و کاری نمی‌کنم که فردا مردم زادگاهم از من و خانواده ام نگران شده و با آبروی آنان بازی کنند.

این سرمایه گذار بومی کهگیلویه و بویراحمدی افزود: در این شرایط اقتصادی کشور کسی آمده برای توسعه استان کار و سرمایه گذاری کند اما عده‌ای قضاوت‌های مغرضانه و سیاسی می‌کنند در صورتی که بنده هیچگاه فرد سیاسی نبوده و به دنبال کار سیاسی هم نیستم زیرا خود را فردی اقتصادی می دانم.

باقری با طرح این سئوال که مخالفین اجرای پروژه پتروشیمی دنا بویراحمد در 15 سال گذشته کجا بودند؟ ادامه داد: هیچکدام از این افراد طی این سالها به دنبال زمین‌های خود نرفتند اما وقتی شنیدند طرح پتروشیمی اجرایی و زمین‌ها ارزش پیدا می کند پیگیر شدند که در کمیسیون هایی به درخواست آنان رسیدگی و خواسته های آنها پیگیری می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ابهامات و مشکلات زیست محیطی پتروشیمی دنای بویراحمد هم تصریح کرد: هیچکدام از پتروشیمی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد مجوز زیست‌محیطی ندارند و  15 سال است کسی در این خصوص چیزی نگفته است.

سرمایه‌گذار مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد گفت: پتروشیمی دنای بویراحمد هیچ‌مورد خلاف زیست‌محیطی ندارد و مجوزهای زیست محیطی و آب و برق آن هم از وزارت خانه‌های متولی صادر شده است.

باقری به ابهامات پیرامون زمین پروژه پتروشیمی بویراحمد دنا هم اشاره و بیان داشت: زمین این طرح 2 هزار دویست و 14 هکتار و در مالکیت دولت است که در آن زمین مجموعآ ۲۸ هکتار نسخ و متعلق به چهار خانوار بوده و باید به آنها واگذار شود .

اشتغال 2 هزار نفر بطور مستقیم در پتروشیمی دنا بویراحمد

وی از اشتغالزایی مستقیم 2 هزار نفری در پتروشیمی دنا بویراحمد خبرداد و اظهارداشت: حدود شش هزار نفر نیز بطور غیرمستقیم در این پروژه مشغول بکار خواهند شد که می تواند کمک خوبی برای رفع بخشی از بیکاری جوانان جویای کار باشد.

این فعال اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما متعهد هستیم در یک بازده زمانی هشت ساله این مجتمع بزرگ را به بهره برداری برسانیم در غیر این صورت دولت بصورت خودکار و یک طرفه قرارداد را فسخ خواهد کرد.

باقری با بیان اینکه عملیات خاکبرداری این طرح 2 سال زمان خواهد برد و حدود 80 میلیاردتومان هزینه در بر خواهد داشت، خاطرنشان کرد: عملیات خاکبرداری پروژه پتروشیمی دنا بویراحمد حدود یک هفته می باشد که شروع شده است.

وی گفت: سرمایه گذار خارجی آمدگی کامل برای اجرای این پروژه مهم صنعتی را دارد و فاینانس خارجی هم برای آن آماده است

سرمایه گذار مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد: از هماهنگی های لازم با سرمایه گذار خارجی جهت اجرای این پروژه هم خبرداد و اظهارداشت: تسهیلات تخصیص یافته نیز از بانک چینی بوده که هیچ مشکلی در زمان تحریم ها ندارد.

تحریم ها مانع اجرای پروژه پتروشیمی دنا بویراحمد نخواهد بود

باقری تاکید کرد که تحریم‌ها مانعی برای ادامه کار و فعالیت در اجرای پروژه دنا بویراحمد نخواهد بود و تدابیر لازم در این ارتباط نیز اندیشیده شده است.

وی گفت: فاینانس عقد شده و نماینده های ایتالیایی مستقر شده اند و هیچ خللی در پروژه بوجود نخواهد آمد.

این فعال اقتصادی در پاسخ به این سئوال  که آیا احتمال دارد پتروشیمی دنا و بویراحمد به سرنوشت پتروشیمی گچساران و دهدشت دچار شود؟ هم ادامه داد: اگر پتروشیمی گچساران طول کشید بخاطر این بود که دورانی غلامرضا تاجگردون را نداشت و حال که ایشان نماینده هستند خوشبختانه سرعت خوبی گرفته است.

باقری در ادامه به نشستی که با هماهنگی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه سرمایه‌گذار پتروشیمی دنا بویراحمد برگزار شد اشاره و گفت: تنها در آن جلسه به صورت علمی و منطقی و رودرو انتقاداتی مطرح شد که جلسه‌ای کاملا علمی و منصفانه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز