خبرگزاری کار ایران

سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد؛

واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت خیانت است / جلوی واگذاری را می گیریم

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۱۷۹

اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد طی اطلاعیه ای واگذاری پارک جنگلی و جنگل های شمال شهر یاسوج به وزارت نفت را خیانت به مردم و طبیعت دوستان این استان دانست.

" سعید نظری" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج با اشاره به زحمات چندین ساله خود در منابع طبیعی در راستای حفاظت از جنگل های این شهرستان گفت: به‌عنوان شخصی که سلامتی خود را پای حفاظت از جنگل‌های بویراحمد گذاشته‌ام با این واگذاری مخالفم و این کار را اشتباه جبران نشدنی می‌دانم .

وی با تاکید بر اینکه واگذاری جنگل برای ساخت و ساز در هر نقطه‌ای اشتباهی اساسی است ، افزود: واگذاری پارک جنگلی و جنگل های شمال شهر یاسوج به وزارت نفت به مرور سبب از بین رفتن درختان این منطقه خواهد شد .

مدیر سابق اداره کل منابع طبیعی بویراحمد با اشاره به خدمات دولت اصلاحات در فراهم آوردن زیرساخت‌ها در این منطقه برای استفاده عموم از آن، اظهار داشت: در دولت اصلاحات با مدیریت فوق العاده استاندار و مدیرکل منابع طبیعی با کمترین آسیب به درختان این منطقه زیرساخت های پارک جنگلی فراهم شد .
جنگلبان بویراحمد با تاکید بر اینکه پس از این اقدام دولت اصلاحات شاهد رویش دوباره جنگل‌های این منطقه بودیم ، افزود: طی این سال‌ها به دلیل وجود جاده دسترسی و روشنایی مناسب از این منطقه به خوبی محافظت شد که هم اکنون این جنگل ها یکی از بهترین مناطق جنگلی استان به شمار می آید .
نظری تصریح کرد: به دلیل حساسیت مردم در حفاظت از این منطقه جنگلی تا کنون هیچ‌گونه آتش سوزی که سبب از بین رفتن درختان آن شده باشد رخ نداده است .
وی گفت: اگرامروز دوستانی به هر دلیلی قصد دارند این منطقه مهم جنگلی استان را به وزارت نفت یا هر وزارت خانه دیگری به جز جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها واگذار کنند خیانت به مردم استان و طبیعت دوستان کرده اند .
وی با اشاره به زحمات شبانه روزی پرسنل منابع طبیعی و سازمان جنگل ها در حفاظت از منابع طبیعی کشور، افزود: واگذاری پارک جنگلی یاسوج نادیده گرفتن زحمات شبانه روزی افرادی است که طی سالها سلامتی و جان خود را در حفط و حراست از منابع طبیعی کشور از دست داده اند . 
نظری با تاکید بر اینکه جنگل های بلوط برای مردم این استان مقدسند و این مردم هویت خود را از بلوط گرفته اند، گفت: از مسئولانی که قصد دارند به هر دلیل اقدام به واگذاری پارک جنگلی یاسوج کنند انتظار داریم در این اقدام تجدید نظر کنند .
جنگلبان بویراحمد اذعان داشت: سازمان های مردم نهاد و مردم استان بویژه مردم بویراحمد باید جلوی واگذاری پارک جنگلی به وزارت نفت یا هر وزرات خانه دیگری به جز جهاد کشاورزی را بگیرند .
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی دنبال تخریب جنگل ها نخواهد بود، افزود: اولین اقدام وزارت نفت پس از واگذاری پارک جنگلی ، ساخت و ساز در این منطقه جنگلی خواهد بود که این اقدام به مرور نابودی این منطقه را در پی خواهد داشت .
مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در این استان زمین های زراعی خالی از درخت فراونی برای واگذاری وجود دارد ، تصریح کرد: دوستان وزارت نفت از خیر جنگل های شمال یاسوج برای احداث مکان تفریحی برای پرسنل خود بگذرند و اجازه دهند این منطقه در اختیار مردم باشد .
نظری گفت: مسئولان استانی که قصد همکاری با وزارت خانه‌ها را دارند مناطق خالی از درخت را به وزارت خانه ها معرفی کنند تا بیش از به جنگل های استان آسیبی نرسد .
وی با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای کنونی موجود که توسط شهرداری یاسوج در این منطقه ایجاد شده است نیز کاملا اشتباه است ، اظهار داشت: دست بردن در اکوسیستم و ساخت و ساز در مناطق جنگلی اشتباه محض است و باید هرچه سریعترجلوی این اقدامات گرفته شود .
وی گفت : اگر شهرداری یاسوج توانایی حفاظت از این منطقه را ندارد آن را به متولی اصلی واگذار کند تا بیش از این به درختان و اکوسیستم آن آسیبی نرسد .

وی با مخاطب قرار دادن استاندار و مجمع نمایندگان استان گفت: از این مسئولان انتظار داریم با همفکری و در راستای خواسته مردم جلوی این واگذاری را بگیرند .

نظری در پایان تاکید کرد: اگر بخواهیم زاگرس و البرز را تخریب کنیم و در جنگل های آنها ساختمان سازی کنیم در آینده ای نه چندان دور از فلات ایران چیزی جز بیابان باقی نخواهد ماند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز