خبرگزاری کار ایران

کامروز امینی به ایلنا خبر داد:

بویراحمد بیشترین مراجعه‌کننده به پزشکی‌قانونی را به‌خود اختصاصی داد

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد، بیشترین مراجعه‌کنندگان به ادارات پزشکی این استان را مربوط به شهرستان بویراحمد عنوان کرد.

کامروز امینی به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: از این تعداد مراجعه‌کننده، 14 هزار و 147 مرد و 6 هزار و 68 نفر زن بوده‌اند.

وی تعداد مراجعه‌کننده به پزشکی قانونی بویراحمد را 12 هزار و 174 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: سه هزار و 953 نفر در اداره پزشکی قانونی شهرستان گچساران، سه‌هزار و 662 نفر به اداره پزشکی قانونی شهرستان دهدشت و 426 نفر به اداره پزشکی قانونی شهرستان بهمئی مراجعه کرده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشترین مراجعه جهت انجام معاینات بالینی با موضوع نزاع و مصدومین سوانح رانندگی ثبت شده است.

286 فوتی با مرگ غیر طبیعی در سال‌جاری

امینی، یکی از مسئولیت‌های مهم و حساس پزشکی قانونی را تعیین علت فوت در مرگ‌های غیر طبیعی دانست و تصریح کرد: مرگ‌های غیر طبیعی بر حسب علت فوت، مرگ‌هایی هستند که دنبال مداخله یک یا چند عامل خارجی همانند عوامل فیزیکی- شیمیایی- روانی و مکانیکی بوقوع پیوسته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت:سال‌جاری در مجموع اجساد معاینه شده در ادارات پزشکی قانونی استان اعم از مرگ‌های طبیعی و غیر طبیعی 352 مورد بوده که از این تعداد،  258 نفر مرد و 94 نفر زن  ثبت شده اند.

امینی افزود: معاینه اجساد با مرگ غیرطبیعی در 9 ماه امسال، 286 مورد بوده که از این تعداد 212 نفر مرد و 74 نفر زن بوده‌اند.

وی بیشترین آمار مرگ‌های غیر طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد را با موضوع تصادف ذکر کرد.

کد خبر : ۴۴۵۲۰۷