خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمدخبرداد:

واگذاری 33 نیروگاه خورشیدی به خانوارهای روستایی چرام برای اولین بار

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۰۰۵

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری 33 نیروگاه خورشیدی یک کیلواتی برای اولین بار به تعدادی از روستانشینان شهرستان چرام این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، داود راهزادی در بازدید از آخرین روند واگذاری نیروگاه های خورشیدی و احداث شبکه های برق رسانی روستایی در شهرستان چرام گفت: 33 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی با اعتباری حدود هفت میلیارد ریال به تعدادی از روستانشینان شهرستان چرام واگذار شد.

وی با مفید ارزیابی کردن واگذاری این نیروگاه ها، اظهار داشت: سخت گذری، طولانی بودن شبکه های برق رسانی و کمی جمعیت روستاها از مهمترین دلایل واگذاری نیروگاه های خورشیدی به این روستانشینان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: کاهش هزینه های برق رسانی براساس شعار سال اقتصاد مقاومتی ، سرعت بخشی به برق رسانی روستایی و مسائل زیست محیطی از مهمترین مزایای احداث نیروگاه های یک کیلوواتی است.

راهزادی، تعداد روستاهایی که با استفاده از نیروگاه های خورشیدی تا دهه فجر امسال از نعمت برق برخوردار می شوند را شش روستا در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

وی گفت: روستاهای "دامور ، طسوج و مازه کره " در شهرستان چرام از مهمترین روستاهایی محسوب می شوند که تا دهه فجر امسال از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: نیروگاه های واگذاری شده به روستانشینان بطور رایگان واگذار شده است.

راهزادی گفت: نیروگاه ها می توانند تا 48 ساعت در زمان بارش نیز برق خانگی تولید کرده و برق آنها قطع نمی شود.

وی افزود: روستانشینان با استفاده از برق این نیروگاه ها می توانند تلویزیون، چهار عدد لامپ ، پنکه و حتی یخچال خانگی خود را روشن کنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار هستند.

مسئولان شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده اند که در دهه فجر امسال تمامی روستاهای بالای 10 خانوار این استان از نعمت برق برخوردار می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز