خبرگزاری کار ایران

رئیس امور عشایر گچساران به ایلنا خبرداد:‌

بی آبی عشایر گچساران را تهدید می‌کند/ احتمال تلف‌شدن دام‌های عشایر در گچساران

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۸۵۹

با شروع کوچ پاییزی عشایر، متاسفانه بدلیل تامین نشدن آب مورد نیاز برای عشایر و دام های آنان مشکلات زیادی گریبانگیر این ذخایر انقلاب شده است.

به گزارش ایلنا از گچساران، عشایر مناطق مختلف گچساران به ایلنا گفته‌اند که بدلیل نبود آب کافی احتمال تلف شدن دام های آنان وجود دارد.

بی آبی شدید بیش از یک هزار و 869 خانوار عشایر گچساران را آزار می دهد.

رئیس امور عشایر شهرستان گچساران، رنج بی آبی شدید عشایر این شهرستان را تائید کرد.

قربان کرمی به ایلنا، گفت: یک هزار و 869 خانوار عشایری شهرستان گچساران در فصل کوچ با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: از این تعداد خانوار عشایری 320 خانوار اسکان یافته و مابقی کوچنده هستند.

رئیس امور عشایر شهرستان گچساران گفت: بی آبی شدید عشایر کوچنده را به شدت آزار می دهد و با توجه به مشکلات آبرسانی عشایرحوزه آبدالان ، لیشتر و خیر آباد ، در حوزه باباکلان و تامین آب دهستان بی بی حکیمه مشکلات اساسی در این حوزه داریم.

کرمی افزود:‌ برای رفع این معضل ، روزانه نیازمند پنج الی شش سرویس آبرسانی با 100 مترمکعب آب هستیم و سالانه با شش تانکر سیار آبرسانی به عشایر انجام می شود.

به گزارش ایلنا از گچساران، جمعیت 10 هزار و 400 نفری عشایری شهرستان گچساران یک سوم از جمعیت آماری روستایی این شهرستان را تشکیل می‌دهد و از دو تیره ترک زبان و لر زبان هستند که کوچ پاییزه آنها از 25 مهرماه از یاسوج ، اصفهان، سپیدان به سمت گچساران آغاز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز