خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه دولتی یاسوج در انتقاد از توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰:

مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد کمکی به حوزه فرهنگ نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۲۹۳

در اعتبار ماده ۱۸۰ که دست مجمع نمایندگان استان است توجهی به حوزه فرهنگ نشده و بعد آقایان و مردم از حوزه فرهنگ، انتظار نیز دارند.

سرپرست دانشگاه دولتی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی در بحثتخصیص ندادن اعتبارات ماده ۱۸۰ به حوزه فرهنگ انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " شاپور رمضانی " در نشست اعضای جدید انجمن های کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری این استان، با تشریح فواید ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان، اظهارداشت: مشکلات کنونی در این حوزه سخت افزاری نیست بلکه نرم افزاری است.

وی با بیان اینکه اعتباری معادل ۸۰ میلیاردتومان براساس ماده ۱۸۰ در بخش های مختلف می بایست توسط مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی توزیع شود، یادآورشد: ما نمی گوئیم ساخت راه و یا رساندن برق به روستاها مهم نیست اما سوال مان این است آیا آقایان نمی توانستند پنج میلیارد یا ۱۰ میلیارد تومان به حوزه فرهنگ اعتبار تخصیص دهند؟

سرپرست دانشگاه دولتی یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: در اعتبار ماده ۱۸۰ که دست مجمع نمایندگان استان است توجهی به حوزه فرهنگ نشده و بعد آقایان و مردم انتظار از حوزه فرهنگ نیز دارند.

رمضانی با تاکید خود براینکه مخالف تخصیص اعتبار به حوزه راهسازی یا آبرسانی به روستاهای استان نیست، تصریح کرد: انتظار داشتیم که مجمع نمایندگان مبلغی از این اعتبار را در اختیار نهادهای فرهنگی نیز قرار می دادند.

وی در ادامه تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد را حدود ۶۰۰ هزار جلد عنوان و اظهارداشت: متاسفانه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان مطلوب نیست و ما باید بدنبال کتابخوان بگردیم.

در ادامه این نشست، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به انتقادات سرپرست دانشگاه دولتی یاسوج واکنش نشان داد.

" علی پوزش " گفت: البته آقای رمضانی خودشان سوال طرح کردند و خودشان هم جواب سوال شان را در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری دادند و ما نمی خواهیم پاسخ به انتقادات شان را بدهیم.

وی با دفاع از عملکرد مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰ به اولویت های حوزه انتخابیه شان، اظهارداشت: هر نماینده بهتر می داند که حوزه انتخابیه اش چه مشکلاتی دارد و اولویت های آن حوزه چیست.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتبارات خوبی در حوزه فرهنگ در سالجاری به نهاد کتابخانه های عمومی تخصیص یافته اگرچه اکنون این نهاد دارای مشکلات اعتباری نیز هست.

پوزش با بیان اینکه در شرایط " تنش آبی " بدون شک اولویت با آبرسانی به شهروندان است نه فرهنگ کتابخوانی، خاطرنشان کرد: بدون شک اولویت دادن به رفع " تنش آبی " به مراتب بهتر از حوزه کتابخوانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز