خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تائید گزارش ایلنا؛

کارخانه‌های شن و ماسه کوهی، منابع طبیعی را تخریب کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۱۸۶

متاسفانه کارخانه‌های شن و ماسه کوهی منابع طبیعی را به شکل گسترده‌ای تخریب کرده اند که می بایست تدبیر جدیدی برای تامین شن و ماسه اتخاذ شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گزارش خبرگزاری ایلنا مبنی بر تخریب گسترده عرصه‌های منابع طبیعی توسط کارخانه‌های شن و ماسه کوهی در شهرستان‌های بویراحمد را تائید و از تخریب‌های صورت گرفته اظهار تاسف کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، «سید موسی خادمی» در نشست هم اندیشی رسانه‌ها با استاندار، معاونان استاندار و برخی از مدیران کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری این استان گفت: متاسفانه کارخانه‌های شن و ماسه کوهی منابع طبیعی را به شکل گسترده‌ای تخریب کرده‌اند که می‌بایست تدبیر جدیدی برای تامین شن و ماسه مردم اتخاذ شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه در یک فضای شلوغ، تصمیمات نادرستی در زمینه کارخانه‌های شن و ماسه از سوی مسوولان وقت گرفته شد، تصریح کرد: در این ارتباط بی‌تدبیری‌های فراوانی شده که اکنون می‌بایست تدبیر جدید و منطقی اندیشیده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عده‌ای از یکسو عرصه‌های منابع طبیعی را به بهانه تامین شن و ماسه تخریب کرده و می‌کنند و عده‌ای هم قبلا بخشی از رودخانه‌ها را تخریب کردند.

خادمی با تائید گزارش ایلنا از تخریب گسترده عرصه‌های منابع طبیعی توسط کارخانه‌های شن و ماسه، تاکید کرد: گزارش‌های عنوان شده درست است و نشست‌هایی در این ارتباط برگزار شده است.

وی افزود: آقایان آمدند و در تصمیمی، یکدفعه نارضایتی مردم را فراهم کردند و اکنون ما گرفتار مشکلات گسترده‌ای در این ارتباط هستیم اگرچه با تدبیر این مشکلات را رفع می‌کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه‌ها در انعکاس خبر به آتش کشیدن یکی از کارخانه‌های شن و ماسه کوهی، خاطرنشان کرد: فردی می‌آید و لاستیکی آتش می‌زند و برخی رسانه‌ها خبر می‌زنند که این فرد کارخانه‌اش را به آتش کشید.

خادمی تاکید کرد: در تصمیم جدید مسائل مختلف و مشکلات و رضایتمندی مردم در زمینه شن و ماسه بررسی و اعلام می‌شود.

وی در ادامه، دامن زدن به مسائل قومیتی و منطقه‌ای را خط قرمز رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد عنوان و اظهارداشت: بنظر ما این مسائل در استان می‌بایست خطوط قرمز رسانه‌ها باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها می‌بایست مطالب خوب و بد را به مردم بگویند اما همه ما باید در کنار همدیگر بفکر توسعه همه جانبه استان‌مان باشیم.

خادمی تلاش در راستای توسعه همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد را ارزشمند دانست و یادآورشد: اگر قلم و قدما برای توسعه استان نباشد ارزشی ندارد.

وی سال‌های کنونی را سال‌های خوبی در حوزه اقتصاد ندانست و بیان داشت: شرایط پولی خوبی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد نداریم و متاسفانه توان مالی مثل گذشته برای حمایت و تقویت از رسانه‌ها را نداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: آگهی‌های تبلیغاتی می‌بایست بطور عادلانه در بین رسانه‌های استان توزیع شود و کاری به اینکه خط و مشی سیاسی و فکری یک رسانه به کدام سمت و سو است نباید داشت.

خادمی گفت: دنبال این هستیم که اگرمدیران از رسانه‌ها شکایت نکنند و چنین اتفاقاتی که برخی از عزیزان گفتند صورت نگیرد اما از رسانه‌ها هم انتظار داریم تلاش‌های صورت گرفته مدیران را بنحو مطلوبی در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش ایلنا، مهم‌ترین خواسته خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، همکاری دولتمردان برای رفع مشکلات معیشتی، بالابردن سطح انتقاد پذیری مدیران و پرهیز از شکایت نمودن رسانه‌ها از سوی مدیران دولت اعتدال در استان به دستگاه قضا بود.

برخی خبرنگاران در این نشست تاکید کردند که فضای کنونی فضای مطلوبی برای بیان انتقادات نیست و برخی مدیران بدنبال این هستند رسانه‌های فعال را از عرصه اطلاع رسانی به بهانه‌های مختلف به دستگاه قضایی بکشانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز