خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد:

پنج شهر کهگیلویه و بویراحمد در شرایط تنش آب است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۸۷۰

متاسفانه میزان مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از نرم جهانی و حتی کشوری است که می طلبد مردم همکاری های لازم در صرفه جویی آب را از خود نشان دهند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد که اگر روند کنونی مصرف آب پنج شهر " تنشی " آب ادامه یابد بدون شک باید شاهد بحران آب در این شهرها باشیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج،، " علی لدنی نژاد " در بین نمازگزاران شهر یاسوج در مصلای این شهر گفت: اگرچه اکنون در کهگیلویه و بویراحمد در شرایط بحرانی آب قرار نداریم اما پنج شهر این استان در شرایط " تنش " آب است.

وی با تشریح چگونگی تبدیل " تنش " به " بحران " در حوزه مصرف آب، اظهارداشت: تنش آب بدین معناست که میزان تولید و مصرف آب در این شهرها یکی است و اگر اینطور ادامه یابد بدون شک بحران آب بوجود می آید.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد، پنج شهر " تنش " آب این استان را شهرهای یاسوج، مادوان، سوق، دهدشت و لیکک عنوان و خاطرنشان کرد: اگر صرفه جویی و دقت در مصرف آب شرب در این شهرها صورت نگیرد در آینده ای نه چندان دور شاهد بحران آب خواهیم بود.

لدنی نژاد گفت: متاسفانه میزان مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از نرم جهانی و حتی کشوری است که می طلبد مردم همکاری های لازم در صرفه جویی آب را از خود نشان دهند.

وی بارش باران در سال بارشی امسال را نسبت به مدت بارش در سال گذشته ۱۱۲ میلی متر کمتر ذکر و خاطرنشان کرد: براساس گزارش سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، متاسفانه میزان بارش در این استان نسبت به سال قبل ۱۱۲ میلی متر کمتر بوده و این درحالیست که مردم فکر می کنند بیشتر بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کشور نیز شرایط بحران آب وجود دارد بگونه ای که وزیر نیرو حدود یکماه پیش در مجلس شورای اسلامی خبر از بحران آب در کشور داده بود.

لدنی نژاد از بحران آب در ۵۰۰ شهر از شهرهای بزرگ کشور خبرداد و بیان داشت: براساس آمارهای سازمان ملل، درصورت روند کنونی تا سال ۲۰۳۰ میلادی یعنی حدود ۱۶ سال دیگر بیش از پنج میلیارد نفر از جمعیت کره زمین دچار تنش و بحران آب مصرفی می شوند.

وی از تخلفات ۴۰ درصد از مشترکان آب شهر یاسوج نیز اظهار نگرانی کرد و یادآورشد: یک انشعاب غیرمجاز بیش از هفت برابر آب مصرفی هدرروی آب دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از خانم های خانه دار خواهش داریم که از " جارو " بیشتر از آب برای نظافت استفاده کنند و آب شرب را " جارو " فرض نکنند.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز