خبرگزاری کار ایران

کلانتری خبرداد:

آغاز طرح شهید سلیمانی با هدف تشخیص کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۵۴۱

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه‌طرح محله محور با نام شهید سلیمانی با هدف تشخیص سریع کرونا، قطع زنجیره شیوع آن و اجرای دستورالعمل‌ بهداشتی در حال اجرا است، اظهار داشت: این طرح با هفت راهبرد در سراسر استان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج،"حسین کلانتری" در یکصد و سومین جلسه استانی مدیریت و مقابله با کرونا از مشارکت پنج هزار نفر در قالب ۷۳۶ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی در اجرای این طرح در همه مناطق استان خبر داد.

وی گفت: میانگین تحقق اجرای طرح محدودیت های هوشمند کرونا در استان ۹۶ درصد است و مردم عزیز استان و همه دستگاه های اجرایی تلاش کنند تا آن چهار درصد دیگر نیز محقق یابد.

کلانتری، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ‌ای، اجرای طرح هدفمند محدودیت‌های هوشمند، تقویت فرایند درمان‌های سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری را برنامه های در حال اجرا در استان برشمرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، یکی از دلایل اصلی فوت بیماران اپیدمی ویروس کرونا را مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی و بیمارستان ها اعلام کرد و افزود: در این طرح شناسایی هر چه سریع تر بیماران کرونایی و یا افراد آسیب پذیر و در معرض خطر بسیار مهم است.

کلانتری تاکید کرد: افرادی که علائمی از بیماری کووید-۱۹ را احساس کنند بلافاصله به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی از تثبیت شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: پیک و ضریب شدت بیماری کرونا ثابت مانده و نباید تحت هیچ شرایطی از این مسئله غفلت کرد و تلاش کنیم با انجام پروتکل ها و محدودیت ها این روند آنقدر ادامه یابد تا بتوان زنجیره کرونا را قطع کرد.

استاندار تاکید کرد: آرمستانها، داروخانه‌ها و پاساژها هم باید به خوبی محدودیت‌های مقابله ای و مدیریتی کرونا را رعایت کنند.

کلانتری با تشکر از صدا و سیما و رسانههای استان و اینکه ۷۰ درصد مرگ ناشی از اپیدمی کرونا افراد سالمند و دارای بیماری زمینه ای هستند، تاکید کرد: بسیار مهم است که خانواده‌ها از این وضعیت مطلع شوند و شرایط لازم را برای مراقبت از این افراد فراهم کنند.

وی با بیان اینکه، شرایط کرونایی سخت، طاقت فرسا و هزینه بردار است و باید سبک زندگی را با این شرایط هماهنگ کرد افزود: مراقبت و بهداشتی فردی، فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن رعایت شود، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عروسی و ترحیم ممنوع شود.

رئیس ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعطیلی مدیران و ادارات گفت: هیچ مدیر دستگاه اجرایی تعطیل نیست و باید در محل کار حاضر باشد و کارکنان هم براساس دستوالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و وضعیت قرمز، زرد و نارنجی و سازمان اداری و استخدامی کشور عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز