خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کیف و کفش چرم وحید مطرح کرد؛‌

دولت در تصمیم‌گیری‌های خود از اصناف مشورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۰۰۱

مدیرعامل کیف و کفش چرم وحید از دولت خواست تا در تصمیم‌گیریهای خود از اصناف مشورت گیرد.

وحید روان‌پرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص هشتمین نمایشگاه بین المللی امپکس،‌ گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سالهای قبل پیشرفت و رشد محسوسی داشته است،‌ علی‌رغم شرایط کرونا، افزایش قیمت مواد اولیه و شرایط بسیار سخت در تولید،‌ تولیدکنندگان در این نمایشگاه حاضر شدند که نوعی حمایت از امپکس، صنف خود و صنعت کشور و امیدواری به آینده به حساب ‌می‌آید.

وی ضمن تشکر از حضور تولیدکنندگان و صنعتگران کفش و چرم در هشتمین نمایشگاه امپکس،‌ درخصوص میزان بازدیدهای این نمایشگاه گفت: میزان بازدیدها رضایت بخش بوده است و حتی کسانی که به عنوان تولید کننده کفش در نمایشگاه حضور داشتند توانستند آشنایی و فروش با مشتری‌های جدید داشته باشند. بنابراین این نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته ارزیابی مثبت داشته است.

مدیرعامل کیف و کفش چرم وحید ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در ارتقا کیفیت و بهبود وضعیت تولید از دو جهت تغییر دیدگاه، ایجاد امید نسبت به آینده، آشنایی صنعت با آن غرفه‌دار و همفکری غرفه داران باهم و ایجاد انگیزه برای بقای صنعت بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه اتفاقات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور به طور مستقیم در تولید و صنعت تاثیر می‌گذارد، گفت: زیرا تولید مسئولیت حفظ منابع انسانی و مصرف مواد اولیه را برعهده دارد و شرکت تولیدکنندگان در نمایشگاه روح تازه‌ای به تولید و صنعت می‌بخشد و آنها را نسبت به آینده امیدوار می‌کند.

روان‌پرور با بیان اینکه حضور مسئولان در نمایشگاه‌‎ها موجب دلگرمی برای شرکت کنندگان، ایجاد ابهت و اعتبار برای نمایشگاه است‌،گفت: هر چه مسئولان بیشتر در نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند نمایشگاه باشکوه‌تر برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه نیز مسئولان بسیاری از وزارت صمت،‌ اتاق اصناف تهران و شرکت شهرکهای صنعتی در نمایشگاه حضور داشتند که موجب ایجاد روحیه برای نمایشگاه و تولیدگران شد.

مدیرعامل کیف و کفش چرم وحید درخصوص چالشهای صنعت کفش نیز تشریح کرد: اولین چالش حمایت مسئولان از این صنعت و صنعتگران این صنف است،‌ بنابراین اگر سیاستگذاری‌های دولت به گونه‌ای باشد که موجب ایجاد امید به آینده در تولیدکنندگان شود این امید را داریم که با سیاستگذاریهای دولت جدید مشکلات صنعتگران این صنف حل شود. دومین مسئله تامین مواد اولیه است قیمت مواد اولیه در تمام دنیا به دلیل کرونا گران شده است بنابراین کارخانه‌ها تولید خود را محدود کرده‌اند در نتیجه عدم وجود مواد اولیه قیمت تمام شده تولیدات را افزایش داد و تورم درتمام دنیا ایجاد شد و براساس قیمت نفت و کاهش ارزش دلار در مقابل ارزش کالا موجب افزایش ارزش مواد اولیه در دنیا شد و یکی از بزرگترین چالشهای موجود چالش مواد اولیه است. چالش بعدی منابع انسانی است،‌ زمانی که کسب درآمد صحیح در صنعت ایجاد نشود منابع انسانی مدام درحال تغییر شغل هستند تا بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند،‌ بنابراین باید سیاستهای اقتصادی دولت به گونه‌ای باشد که از تورم جلوگیری کند تا معیشت مردم راحت‌تر تامین شود.

وی در پایان تقاضا کرد تا دولت در تمام تصمیمات خود از اصناف کمک گیرد ‌و گفت: همانطور زمانی که مشکلی برای اعضای خانواده پیش میاید همه اعضای خانواده به ویژه ریش سفیدان برای حل آن همفکری می‌کنند در صنعت و صنف هم کسبه آن صنف حکم بزرگتر را برای حل مشکلات دارند و نیاز است که دولت در حل مشکلات از اعضای صنف و تشکل های صنفی و کارشناسان آن صنعت مشورت گیرد تا هم صنعت و هم دولت راحت‌تر به خواسته های خود دست یابند. نیاز است که اهداف مشخص شود تا بتوان برنامه ریزی درستی انجام داد زیرا زمانی که اهدف مشخص نباشد گاهی تعارض دراهداف دولت و اصناف موجب ایجاد تعارض در برنامه ها و تصمیم ها می‌شود.

خبرنگار: لیلا محمودزاده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز