خبرگزاری کار ایران

بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون - کره‌جنوبی؛

۷ دلاور کشتی‌آزاد در پی صید طلا در اینچئون

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۴۵

آزادکاران کشورمان در حالی سه‌شنبه شب راهی بازی‌های آسیایی اینچئون می‌شوند که بار دیگر به دنبال شادی دوباره مردم به عنوان حامیان خود پس از نایب قهرمانی‌جهان هستند.

آزادکاران کشورمان در حالی سه‌شنبه شب راهی بازی‌های آسیایی اینچئون می‌شوند که بار دیگر به دنبال شادی دوباره مردم به عنوان حامیان خود پس از نایب قهرمانی جهان هستند.

به گزارش ایلنا، در وزن ۵۷ کیلوگرم حسن رحیمی که امسال در رقابت‌های جهانی در اثر یک لحظه غافلگیری و اشتباه داوری به مدال برنز در تاشکند دست یافت در یک فاصله کوتاه راهی اینچئون می‌شود تا در نبرد با کشتی‌گیران مدعی از کره‌جنوبی، ژاپن، کره‌شمالی، قزاقستان، مغولستان و بالخصوص آمیت کومار حریف هندی، مقام پنجمی گوانگجو را به مدالی خوش‌رنگ تبدیل کند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم مسعود اسماعیل‌پور به عشق مردم پایتخت کشتی جهان و علیرغم آسیب دیدگی از ناحیه زانو که یادگار رقابت‌های جهانی ازبکستان و نبرد فینال با حاجی علی‌اف آذری است راهی کره می‌شود تا در یک وزن نسبتا شلوغ مانند وزن اول به نبرد کشتی‌گیران آسیای جنوب‌شرقی و کشورهای مشترک‌المنافع به‌عنوان رقبای‌اصلی خود برود و مدال‌نقره تاشکند را خوشرنگ تر کند.

وزن ۶۵ کیلوگرم تنها وزنی است که ایران بر اساس تصمیم شورای المپیک آسیا برای برگزاری رقابت‌های کشتی در ۷ وزن در آن نماینده ای ندارد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی که با مصدومیت در رقابت‌های جهانی و در یک لحظه غفلت مقابل حریف ازبکستانی نتوانست صاحب اولین مدال جهانی اش شود انتظار دارد در این وزن که یک وزن جدید محسوب می شود با رقبای ازبکستانی، قزاقستانی، کره جنوبی و ژاپنی خود سرشاخ شود وی به دنبال انتقابم از حریف ازبک و کسب مدال خوشرنگ است.

در وزن ۷۴ کیلوگرم عزت اله اکبری پس از کسب مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۳ در بازی های آسیایی به دنبال کسب بهترین مدال است. اکبری در اینچئون چند رقیب از جمله رشید قربان اف داغستانی الاصل تیم ازبکستان دارنده مدال برنز جهان و شوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۴ از ژاپن را پیش رو دارد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم میثم مصطفی جوکار که راهی رقابت‌های جهانی شد و سابقه حضور در المپیک ۲۰۰۸ را دارد به عنوان یکی از با تجربه‌ترین کشتی‌گیران تیم ایران از استان همدان رقبای سرسختی از قزاقستان، ازبکستان، هند و چند کشور آسیایی شرقی را پیش رو دارد و در نظر دارد شایستگی خود را نشان دهد.

در وزن ۹۶ کیلوگرم رضا یزدانی به عنوان با تجربه‌ترین کشتی‌گیر اعزامی به اینچئون مهمترین هدف خود را جبران شکست رقابت‌های جهانی ازبکستان قرار داده است. یزدانی که سابقه مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو را در کارنامه دارد امیدوار است در رقابت با کشتی‌گیرانی از قاره‌کهن از جمله از کشورهای مشترک‌المنافع یک بار دیگر توانمندی‌های خود را نشان دهد.

و در وزن ۱۲۵ کیلوگرم پرویز هادی کشتی‌گیر باسمنجی امیدوار است بتواند در اینچئون خوش‌رنگ‌ترین مدال ورزشی خود را پس از مدال قهرمانی آسیا کسب کند. هادی با توان بالای‌بدنی خود می‌تواند در رقابت با کشتی‌گیرانی از قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، چین، کره جنوبی، ژاپن و هند نشان دهد می‌تواند مرد اول قاره کهن باشد.

آزادکاران روزهای ۵ تا ۷ مهرماه در سالن دو وون شهر اینچئون به مصاف رقبای آسیایی خود می‌روند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز