خبرگزاری کار ایران

کنگره جهانی فیلا - ازبکستان؛

لالوویچ: انتخابات فدراسیون‌جهانی ریزه‌کاری‌ها و شرایط خاصی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۲۱۹

خادم چهره‌ی شناخته شده‌ای در دنیای کشتی است و شانس برای انتخاب‌شدن دارد، اما باید بپذیرید انتخابات فدراسیون‌جهانی ریزه‌کاری‌ها و شرایط خاص خود را دارد.

کنگره فدراسیون جهانی کشتی صبح امروز در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی شهر تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این کنگره نناد لالوویچ رئیس فدراسیون جهانی کشتی در سخنانی با اشاره به اینکه هنوز باید برای حفظ همیشگی کشتی در دنیا تلاش کنیم به برخی اقدامات صورت گرفته توسط وی و همکارانش اشاره کرد و اظهار داشت: مانند چند ماه گذشته همچنان همه ما باید در کنار هم باشیم تا این رشته باستانی برای همیشه در المپیک باقی بماند.

در ادامه در حال حاضر تک تک کاندیداهای هیئت رئیسه در حال معرفی خود و ارائه برنامه‌ها به اعضای کنگره فدراسیون‌جهانی هستند و پس از این مراسم رأی‌گیری برای انتخاب ۸ عضو از میان ۲۰ کاندیدا که حتما یک نفر زن حضور داشته باشد، ‌ آغاز می‌شود.

امیررضا خادم کاندیدای ایران رقابت سختی با نامزدهای سرشناس دنیا همچون رزیف ازبک، ‌ مامیاشویلی روس، زنوف بلغاری، ‌ هه‌گه دوش مجارستانی، تدیف اوکراینی و چندین رقیب دیگر دارد. همچنین از هر قاره تنها ۲ نفر می‌توانند در این انتخابات عضو هیئت رئیسه فیلا شوند و در کنار امیر رضا خادم، ‌ روزیف ازبک، و نمایندگان ژاپن، هند، ‌ مغولستان و عراق نیز از قاره‌کهن حضور دارند.

نناد لالوویچ در حاشیه آغاز این کنگره در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد شانس امیررضا خادم نماینده ایران برای عضویت در هیأت رئیسه فیلا گفت: مهمترین بحثپیش روی ما در این کنگره تغییر اساسنامه است. امیررضا خادم چهره‌ی شناخته شده‌ای در دنیای کشتی است و شانس برای انتخاب‌شدن دارد، اما باید بپذیرید انتخابات فدراسیون‌جهانی ریزه‌کاری‌ها و شرایط خاص خود را دارد.

لالوویچ در پایان گفت: امروز روز حساسی برای کشتی دنیاست و ما می‌توانیم با بهره‌مندی از نظرات و تفکرات قهرمانان گذشته کشتی را در المپیک حفظ کنیم.

در حاشیه آغاز این کنگره همچنین میخاییل مامیاشویلی رئیس فدارسیون کشتی روسیه با امیررضا و رسول خادم به گفت‌وگو در مورد مسائل روز کشتی دنیا پرداخت.

مامیاشویلی در این دیدار با اشاره به اینکه ایران از کشورهای صاحب کشتی دنیا است اظهار داشت: داشتن رقیب قدرتمندی مثل ایران کشتی‌گیران و مربیان روس را به حرکت و تلاش بیشتر برای کسب موفقیت سوق داده و این رقابت سازنده به نفع کشتی دو طرف است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رزیف شانس اول کسب جایگاه در هیئت رئیسه فیلاست و امیدوارم ایران نیز بتواند در این انتخابات صاحب کرسی شود.

الدار کورتانیدزه قهرمان سابق کشتی جهان و المپیک و رئیس فدراسیون کشتی گرجستان نیز در حاشیه این کنگره با اشاره به اینکه اعتقاد زیادی به امیررضا خادم دارم، اظهار داشت: به عنوان یک برادر از امیررضا خادم حمایت می‌کنم زیرا حضور او در هیئت‌رئیسه فدراسیون‌جهانی به نفع کشتی دنیاست.

در این کنگره همچنین در مورد تغییر نام و لگوی فدراسیون جهانی کشتی، قوانین ضد دوپینگ و کشتی و برخی موارد دیگر از جمله تقویم بحثو تصمیم گیری می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز