خبرگزاری کار ایران

عضو هیات‌مدیره مجموعه «فکر برتر» در گفت‌وگو با ایلنا:

فرصت‌های بی‌شمار عمان منتظر تجار ایرانی است/ حذف واسطه‌‌های تجاری با سامانه ایران 37

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۴۸۶

عضو هیات‌مدیره مجموعه «فکر برتر» با اشاره به اینکه بازار عمان برای تجار ایرانی بسیار مناسب است، گفت: از تجار خرده‌‌پا و کوچک می‌خواهیم که فرصت‌های این کشور را از دست ندهند.

به گزارش ایلنا، پانته‌آ پیشدادیان، عضو هیات‌مدیره مجموعه فکر برتر در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو با بیان اینکه این مجموعه از سال ۹۲، در زمینه ثبت شرکت، ثبت برند، کارت بازرگانی، طرح صنعتی و کد اقتصادی شروع به کار کرده است، گفت: آغاز کار شرکت بدین صورت بود که شش سال پیش خانم پریناز پیشدادیان، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره، متوجه بستر مناسب بازار عمان برای صادرات شد؛ در آن زمان با یک لاین کار را شروع کردیم و در حال حاضر در سه لاین فعالیت می‌کنیم و به دلایل مختلف، فرصت مناسبی برای فعالیت تجار و تولیدکنندگان ایرانی‌ در عمان فراهم است.

عضو هیات‌مدیره مجموعه فکر برتر، گفت: شیوه کار بدین صورت است که فضایی به مساحت دو هزار متر Show Room در نظر گرفته شده به منظور عرضه محصولات ایرانی، سپس تجار و بازرگان‌ها سفارش خود را ثبت و  به تامین کننده اطلاع داده می‌شود. پول سفارش‌دهنده در بانک دپو شده و زمانی که تاریخ سررسید برسد؛ جنس تحویل سفارش‌دهنده شده و هزینه سفارش نیز به تامین‌کننده خواهد رسید.

پانته‌آ پیشدادیان ادامه داد: کشور عمان در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورها هزینه‌ زیادی برای اقامت ندارد و با ۲۰۰ میلیون تومان می‌توان در این کشور، شرکت ثبت کرد و اقامت گرفت؛ به همین دلیل استقبال زیادی از این کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: درست است که کشورهای حوزه خلیج فارس نفت و گاز دارند اما مانند ما خاک حاصلخیز ندارند، به‌همین‌خاطر از تولیدات غذایی ما و کشورهای هند، فیلیپین، چین و ژاپن استفاده می‌کنند.

سایت ایران 37

عضو هیئت مدیره مجموعه فکر برتر، با اشاره به اینکه عملکرد مجموعه نسبت به سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ رو به رشد بوده‌، گفت: هدفی که برای سال جدید در نظر گرفته‌ایم این است که واسطه‌ها از میان برداشته شود، بدین منظور سایت" ایران ۳۷ " راه‌اندازی شده که تولید کننده مستقیم محصول خود را داخل سایت بارگذاری و سفارش دهنده، مشخصات محصول، قیمت و کیفیت را مشاهده می‌کند و سفارش خود را ثبت خواهد کرد.

پیشدادیان ادامه داد: با این کار واسطه از میان برداشته خواهد شد. مزیت این کار کمک به تولیدکنندگان خرده‌پا است که درگیر واسطه‌ها نشوند و با کارت «شهادت انتصاب» که مشابه همان کارت بازرگانی ایران است، اقامت گرفته و بتوانند صادرات و واردات را انجام دهند.

وی گفت: یکی از مشکلات ما در واقع چالش‌هایی است که به هر دلیلی تولید کننده‌های بزرگ بر سر راه تولید کننده‌های کوچک قرار می‌دهند، این موضوع همیشه مشکل ساز بوده است و مشکل بعدی نیز حضور واسطه‌ها است.

عضو هیئت مدیره مجموعه فکر برتر افزود: مردم ترس و نگرانی دارند راجع به حضور در کشور دیگر که توصیه ما به شرکت‌ها این است که ترس خود را کنار گذاشته و حتی اگر یک سفر تفریحی داشته باشند تا موقعیت‌های تجاری و بازار آنجا را تنها با ۲۰۰ میلیون تومان ببینند، متوجه خواهند شد که بازار عمان مستعد کالای ایرانی بوده و مطمئن باشند که ایرانی‌ها در عمان موفق خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز