خبرگزاری کار ایران

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی:

انجام ۱۲۸ پروژه پژوهشی و مطالعاتی توسط موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی ظرف ۳ سال

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۷۳۱

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی گفت: 128 پروژه پژوهشی و مطالعاتی در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ توسط موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی انجام شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، علی کیانی‌راد درباره دستاوردهای این موسسه پژوهشی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی افزود: از ۱۲۸ پروژه پژوهشی و مطالعاتی یاد شده، ۱۱۶ پروژه داخلی و ۱۲ پروژه به سفارش وزیر و یا سایر معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و همچنین بیرون از وزارت متبوع می‌باشد.

وی درباره برون‌سپاری برخی پروژه‌های پژوهشی عنوان کرد: در بازه زمانی یاد شده ۴۴ پروژه پژوهشی و مطالعاتی دیگر نیز به دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی که با این موسسه پژوهشی همکاری می‌کنند، واگذار شده است.

کیانی‌راد پژوهش و مطالعه، مشاوره و ارایه نتایج مطالعات برای تصمیم‌گیری و سیاستگذاری و آموزش‌های نظری و کاربردی تخصصی کوتاه‌مدت برای مدیران و کارشناسان وزارت متبوع و بخش کشاورزی را سه وظیفه اصلی موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی برشمرد و اظهار داشت: طراحی و پیشنهاد خط مشی‌ها و راهبردها در حوزه توسعه کشاورزی و روستایی، مهمترین وظیفه این موسسه پژوهشی است.

وی ادامه داد: پژوهش‌ها و مطالعات که جزو وظایف کلان موسسه پژوهش‌ها است، در همه زمینه‌های مرتبط با اقتصاد و توسعه کشاورزی و روستایی از جمله سیاست‌های حمایتی، تجارت و بازار محصولات انجام می گیرد.

کیانی‌راد از انتشار ۲۵۰ گزارش علمی و فنی برگرفته از پژوهش‌های انجام شده، ۸۲ گزارش ترجمه‌ای و ۲۲۸ گزارش ادواری در فاصله زمانی ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ توسط این موسسه پژوهشی خبر داد.

وی انتشار گزارش‌های ادواری از جمله، درباره تحلیل بازارهای داخلی و بین‌المللی به طور هفتگی و ارسال آن به وزیر جهاد کشاورزی، معاونان و مسئولان وزارتخانه، چاپ ۹۱ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی و ارایه ۲۹ مقاله در کنفرانس‌های داخلی و خارجی را از دیگر دستاوردها در بخش پژوهش و مطالعات نام برد.

کیانی‌راد درباره وظیفه مشاوره‌ای این موسسه پژوهشی براساس نتایج پژوهش‌ها نیز اظهار داشت: ما در حوزه وظیفه‌مندی‌مان در بخش اقتصاد و توسعه کشاورزی و روستایی به وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مختلف نظر مشورتی می‌دهیم و به تصمیم‌ گیری و سیاستگذاری کمک می‌کنیم، اما تصمیم‌گیر و سیاستگذار نیستیم.

وی افزود: این موسسه پژوهشی در حوزه وظایف مشورتی خود، به عنوان نقطه تماس ملی با برخی از سازمان‌های بین‌المللی مانند مرکز توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه (سیرداپ)، حوزه کشاورزی پیمان شانگهای و حوزه اقتصاد و توسعه کشاورزی و روستایی سازمان فائو و اکو و از طرف وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده است.

رییس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی اذعان داشت: در مجموع این موسسه پژوهشی در حوزه وظیفه‌مندی خود، نقطه تماس ملی با هشت سازمان بین‌المللی است.

وی در همین حال ثبت شش نظام میراث کشاورزی مهم جهانی ایران در نظام میراث کشاورزی مهم جهانی (جیاس) فائو را از دستاوردهای موسسه پژوهش‌ها عنوان کرد.

کیانی‌راد گفت: موسسه پژوهش‌ها همچنین در حوزه وظایف مشورتی خود، در مدت یاد شده، ۱۷۸۲ اظهارنظر کارشناسی، پاسخ به استعلامات و یادداشت‌های سیاستگذاری ارائه داده است.

وی در مورد اقدامات موسسه پژوهش‌ها در حوزه آموزش و توانمندسازی گفت: در بازه زمانی یاد شده این موسسه پژوهشی برگزاری ۲۸ نشست و همایش علمی، ۹۳ کارگاه آموزشی، پژوهشی و دوره‌های توانمندسازی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و اعزام همکاران وزارت متبوع و موسسه پژوهش‌ها به ۱۵۸ دوره خارج از کشور و همچنین به صورت مجازی را بر عهده داشته است.

کیانی‌راد گفت: در دوره‌های آموزشی و توانمندسازی داخلی که در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، ۳۶۳۱ نفر- ساعت دوره آموزشی و توانمندسازی در داخل، ۲۱۵۲ نفر - ساعت کارگاه آموزشی، ۱۵۶ نفر - ساعت نشست علمی و ۱۳۸۸ نفر - ساعت کارگاه پژوهشی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در این موسسه پژوهشی ۳۳ نفر عضو هیات علمی، ۳۲ نفر عضو غیرهیات علمی پژوهشگر و ۳۲ نفر در عضو غیرهیات علمی در حوزه پشتیبانی، فعالیت می‌کنند.

به گفته کیانی‌راد، موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی دارای مجوز قطعی و اساسنامه مصوب شورای عالی گسترش وزارت عتف در سال ۱۳۷۹ است.

وی فزود: براساس ماده (۳) این اساسنامه، موسسه پژوهش‌ها دارای استقلال حقوقی، اداری و مالی است و در عین حال وابسته به وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز