خبرگزاری کار ایران

توسعه صنعت شیلات مستلزم تنوع‌بخشی محصولات آبزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۹۹۴

رییس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، توسعه صنعت شیلات را مستلزم تنوع‌بخشی در محصولات آبزی دانست.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدحسن جلیلی با اشاره به این‌که یکی از ارکان توسعه دریامحور حوزه شیلات است، افزود: توسعه شیلات منوط به توسعه فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات شیلاتی است که این نیز به‌ نوبه خود مستلزم ایجاد، تقویت و توسعه بازار آبزیان و محصولات شیلاتی است.

وی اظهار داشت: برای توسعه بازار آبزیان دو مسیر در پیش رو داریم. یکی مسیر مربوط به فرهنگ‌سازی و افزایش تقاضا که برای تحقق این مهم باید روی تغییر علایق، سلایق، نوع تقاضا و نیز فرهنگ در گروه‌های مختلف مصرف‌کنندگان، با توجه به گستردگی اقلیم و سرزمینی ایران کار کنیم که مردم اقصی نقاط کشور به مصرف فرآورده‌های دریایی علاقه‌مند شوند، این امر می‌تواند با تبلیغات، فرهنگ‌سازی، آموزش و اقداماتی از این ‌دست محقق شود.

جلیلی ادامه داد: راه دیگر دستیابی به بازار، طراحی و تولید محصولات مطابق سلایق گروه‌های مختلف مصرف‌کنندگان است. برای ‌مثال برای گروه‌های مختلف سنی، درآمدی، جغرافیای محل زندگی، شرایط زندگی شهری و کاشانه‌ای و نظایر این‌ها، با ایجاد تنوع در طعم، شکل و بافت، محصولاتی را طراحی و فرموله کنیم.

رییس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان تصریح کرد: بدیهی است که این کار مستلزم تنوع‌بخشی هرچه بیشتر به فرآورده‌های آبزیان است تا جایی که بتواند پاسخگوی خواسته‌ها و ترجیحات مصرف‌کننده باشد، بنابراین افزایش تقاضا، رغبت به سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه را نیز بیشتر خواهد کرد.

به گفته وی، این امر باعث افزایش مزیت نسبی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و رونق این بخش خواهد شد که از جمله مباحث بسیار مهمی است که در بحث توسعه اقتصاد دریامحور در راستای تحقق اهداف سازمان شیلات ایران، برای توسعه اقتصاد شیلاتی کشور دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز