خبرگزاری کار ایران

دانش‌بنیان کردن کشاورزی با گسترش مناسبات بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۶۷۶

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، بر گسترش مناسبات بین‌المللی برای دستیابی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سایر کشورها در حوزه کشاورزی دانش‌بنیان‌ تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات)، سید مجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات در نخستین هم‌اندیشی ملی میز اقتصادی مالزی که در راستای ظرفیت‌سازی توسعه روابط دوجانبه با کشور مالزی از طریق همگرایی و هم‌افزایی دانش بین‌المللی دانش‌آموختگان این کشور که در محل سازمان تات به صورت وبیناری برگزار شد، با اشاره به اهمیت امنیت غذایی، کشاورزی دانش‌بنیان را کلید امنیت غذایی کشور خواند و بر نقش اساسی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پیشبرد این هدف بزرگ تاکید کرد.

وی سازمان تات را متولی اصلی هدایت ظرفیت‌های کشور به سوی دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی برشمرد و بر سرعت بخشیدن به ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در خدمات‌رسانی به بخش کشاورزی تاکید کرد.

خیام‌نکویی افزود: اگر بخواهیم به امنیت غذایی پایدار دست یابیم لازم است بهره‌برداران از دانش، علم و فناوری کافی برخوردار باشند.

رئیس میز مالزی وزارت جهاد کشاورزی، شناسایی چالش‌های کشاورزی کشور و رفع آنها به کمک علم و فناوری روز و تجربیات سایر کشورها را دو وظیفه مهم و تاثیرگذار سازمان تات خواند و بر بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی تاکید کرد.

رئیس سازمان تات با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از فرصت‌های موجود برای گسترش ارتباطات کشاورزی ایران و مالزی، به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور مالزی در حوزه کشاورزی دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: دانش‌آموختگان کشورهای مختلف از جمله مالزی می‌توانند نقش سفیران دوستی را داشته و با تاکید بر توان و ظرفیت بالقوه و بالفعل خود، راه را برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات بین‌المللی هموار سازند.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز