خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان مطرح کرد:

احیای بیمارستان نوریه؛ نماد تحقق اقتصاد مقاومتی

استاندار کرمان احیای بیمارستان نوریه را نماد تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: کرمان در کنار الگوی اقتصاد مقاومتی، باید الگوی سیاسی ارائه دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از استانداری کرمان، علی رضا رزم حسینی احیاء و مرمت بیمارستان نوریه را یک نمونه موفق از اقتصاد مقاومتی در استان کرمان برشمرد و گفت: در قالب این اقدام، بخش غیر دولتی با سرمایه شخصی خود در زمان کوتاهی اقدامی را در راستای توسعه خدمات سلامت در استان کرمان انجام داده است.

وی ادامه داد: موضوع بیمارستان نوریه کار بزرگی است که باید در رسانه ها مطرح شود و نشان دهند که کرمان می‌تواند نمونه سبک جدیدی از مدیریت و تحقق مدیریت جهادی باشد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و اقدام وزیر بهداشت و درمان در واگذاری بخشی از اختیارات خود به دانشگاه علوم پزشکی جای تقدیر دارد و می تواند نمونه و الگویی برای سایر وزارتخانه ها باشد.

رزم حسینی اظهارداشت: امروز افتخار می کنیم که بیمارستان نوریه از بهترین بیمارستان های اعصاب وروان جنوبشرق خواهد شد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه عقب ماندگی های حوزه سلامت در استان کرمان تاریخی است، گفت: تحرک دولت تدبیر و امید در این بخش مثال زدنی است.

وی یادآور شد: عده ای صدای استقبال مدیریت استان کرمان از سرمایه گذاران در بخش های مختلف را شنیده اند و در حال ورود به استان کرمان هستند.

رزم حسینی تاکید کرد:خداوند را سپاس می گوئیم که با وجود همه محدودیت ها، در استان کرمان کارهای توسعه ای صورت می گیرد و به عنوان مثال هم اکنون حدود 300 میلیارد تومان به صورت اعتباری در حال ساخت جاده و بزرگراه هستیم.

رزم حسینی گفت: هشت جغرافیای اقتصادی را در استان کرمان پایه گذاری می‌کنیم تا سرآغاز توسعه ای پایدار برای این استان باشد و نسل های بعدی نیز این حرکت را ادامه دهند.

وی عنوان کرد: اجرای طرح های توسعه در مناطق حغرافیایی اقتصادی را از شهرستان های راور، ریگان، بردسیر  و شهربابک آغاز می کنیم و سپس در سایر شهرستان ها تداوم می بخشیم.

وی تاکید کرد: در این دولت و دراین شرایط استان کرمان در دریافت تسهیلات ارزی و ریالی رتبه مطلوبی داشته و جز پنج استان برتر کشور بوده است.

وی یادآور شد: در شهر کرمان با دست خالی و با خلق پول، تهاتر و قرض در حال احداث پل های روگذر و زیر گذر هستیم.

رزم حسینی با اشاره به پرداخت 1800 میلیارد تومان یارانه در استان کرمان، افزود: در برنامه داریم تا 10 درصد از یارانه های مردمی را در صندوق های محلی جذب کنیم.

نماینده عالی دولت تدبیر وامید در استان کرمان گفت: در کنار کار جاری استانداری، کارهای توسعه ای و مضاعف را دنبال می کنیم زیرا کار جاری برای ما منزلتی ندارد و انجام آنها هنر نیست و آنچه مهم است کار مضاعف و توسعه ای است تا منجر به کارهای جدید شود.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی، کارها را دنبال می کنیم، باید دنبال الگوی سیاسی نیز باشیم.

وی خطوط انتقال آب را تضمین کننده آینده صنعتی استان کرمان دانست و گفت: سد صفارود که مطالعات آن مربوط به 15 سال قبل است در دولت تدبیر و امید بهینه سازی شده است.

کد خبر : ۳۹۳۷۸۷