خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان

امضای تفاهم نامه با قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه های شهری

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۳۹

شهردار کرمان گفت: شورای اسلامی شهر به منظور انجام مذاکره و امضای تفاهم نامه همکاری و مشارکت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا جهت اجرای برخی پروژه های شهری موافقت نمود

شهردار کرمان در حاشیه نشست عمومی شورای شهر گفت: با توجه به محدودیت های مالی فراوانی که در شهرداری داریم باید برای پیشبرد پروژه های شهری به دنبال مشارکت و همکاری مجموعه های درجه اول و توانمند کشور باشیم لذا بدین منظور پس از حضور سردار عبدالهی رییس قرارگاه که بنا به سفارش استاندار مذاکرات در این خصوص انجام شد.

به گزارش ایلنا ازکرمان سیف الهی با بیان اینکه اجرای پروژه های بزرگی ازجمله احداثمترو و تقاطع های غیر همسطح چند طبقه ای مثل صدر از جمله پروژه های این قرارگاه در کلان شهر های کشور بوده است افزود: در جلسه ای که با حضور استاندار و رییس شورا در خدمت سردار عبدالهی بودیم موضوع اجرای سه پروژه یکی درخصوص صنعت آب، دیگری در مورد پروژه فاضلاب و برق و مورد سوم در خصوص پروژه های شهری مورد موافقت ایشان اعلام شد.

وی مجموعه ی پروژه های شهری پیشنهادی به قرارگاه را طراحی و اجرای محور شریعتی حدفاصل چهارراه های فیروزه و امام جمعه - میدان آزادی –تقاطع سمیه و ولی عصر، پروژه اتصال تقاطع غیر همسطح دوسطحی اتصال انتهای بلوار شاهد و راه آ هن به جاده تهران و پل روی خط راه آهن و پل هوانیروز در پروژه کوثر اعلام نمود.

وی تصریح کرد: استاندار توافق های اولیه را با مسئولین قرارگاه خاتم با انجام داده و مقرر شده، شهردار به همراه ریس شورای شهر و معاون عمرانی استانداری به منظور امضای تفاهم نامه و برنامه ریزی امور در تهران حاضر شوند.

شهردار کرمان با بیان ویژگی ها و توان مالی، تخصصی، فنی و مشاوره ای بالای این مجموعه گفت: در صورت موافقت مسئولان قرارگاه امیدواریم اواسط آذر ماه نمایندگان قرارگاه نیز در کرمان حاضر وشروع کار را بپذیرند.

وی همچنین با اشاره به ماده ۱۹ قانون معاملاتی شهرداری ها تصریح کرد: شهرداری می تواند با این مجموعه در قبال اعطای زمین و صدور پروانه پروژه های مشارکتی را تعریف و اجرا نماید. البته شورای محترم نیز موافقت و پشتیبانی خود را از این پیشنهاد شهرداری در نشست عمومی امشب اعلام نمود.

وی اظهار امیدواری نمود: با امضای این تفاهم نامه و اجرای این پروژه ها اقدامات عملی خوبی در جهت آبادانی و توسعه بیشتر شهر کرمان در این دوره شورا انجام شود.

ابوالقاسم سیف الهی به محدوذیت های امکاناتی شرکت برق اشاره کردو اظهار داشت: انصافا " شرکت برق در کرمان از جمله مجموعه هایی است که همواره در اجرای پروژه های شهری پشتیبانی شایانی از پروژه های شهری داشته اند و شهرداری را در این راه حمایت نموده اند.

شهردار کرمان روشنایی تقاطع غیر همسطح کوثر و نور پردازی موقت زیر گذر ابوذر در ایام نوروزبا استفاده از ذخایر کابلی این شرکت را ازنمونه های بارز این تعامل و همکاری بیان نمود و تصریح کرد: خوشبختانه ورودی های کرمان از سمت جاده تهران و زرندی امسال برخلاف سالهای قبل روشن بودند.

سیف الهی به گستردگی شهر کرمان و شبکه انتقال هوایی برق در کرمان اشاره کردو اظهار داشت: در بسیاری از شهر های دیگر ایران این شبکه زیرزمینی است و همین نوع شبکه انتقال تفاوت کرمان با سایر شهر هاست که سبب رعایت حریم کابل و دکل ها و بروز محدودیت هایی در نصب پل های عابر پیاده و برخی طرحهای عمرانی شهر شده است.

شهردار کرمان صرفه جویی و اجرای برخی بخشنامه ها ی کشوری را از جمله علت های روشن شدن چراغ های معابر به صورت یک درمیان در گذشته عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این مشکل تا حدود بسیار زیادی حل شده است اما متاسفانه هنوز معابر کرمان با وجود استفاده از لامپ های کم وات از لولکس نوری مناسب برخوردار نیست که ناامنی ها و بروز تصادفات را گاها " سبب می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با ابراز خرسندی و رضایت از تعامل مثبت این شرکت با شهرداری در اجرای پروژه های شهری، همکاری این شرکت در تامین برق تقاطع های غیر همسطح و نور پردازی آنها را بویژه در ایام نوروز قابل تقدیر دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز