خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۱۹۳

کلاهبرداری‌های اینترنتی و سامانه‌های بانکی بار‌ها و بار‌ها توسط مجتمع قضایی، پلیس آگاهی، شرکت مخابرات و همراه اول برای مردم روشن گردیده است اما متاسفانه باز شاهد مال باختگی تعدادی افراد از این طریق می‌شویم.

بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: کلاهبرداری‌های اینترنتی و سامانه‌های بانکی بار‌ها و بار‌ها توسط مجتمع قضایی، پلیس آگاهی، شرکت مخابرات و همراه اول برای مردم روشن گردیده است اما متاسفانه باز شاهد مال باختگی تعدادی افراد از این طریق می‌شویم.

به گزارش ایلنا ازکرمان، نیک اندیش افزود: هفته پیش یکی از پزشکان طی یک تماس تلفنی از فردی نا‌شناس ۸۰ میلیون تومان را از دست داد.

وی بیان کرد: آن کلاهبردار که خود را از یک ارگان خاص معرفی کرد با چرب زبانی بسیار پزشک را با وعده‌های پوچ که می‌خواهد تمامی نیروهای خود را برای معانیه نزد آن پزشک بفرستد خام کرد و وی را با پای عابر بانک کشاند و حساب وی را خالی کرد.

وی ادامه داد: همیشه افراد فرصت طلب و سودجو برای رسیدن به اهداف نامشروع و ثروتهای بادآورده با شگردهای خاص و فریب افراد ناآگاه اقدام به اعمال کلاهبرداری می‌‌کنند. برای این بزهکاران عملکردی که منجر به کسب درآمد زیاد می‌شود دارای اهمیت است.

نیک اندیش بیان کرد: کلاهبرداری اینترنتی همچنان ادامه دارد و پرونده‌های مالباختگی زیادی را بر روی میز مجتمع قضایی به جای گذاشته‌اند.

وی اظهار کرد: افرادی که دچار چنین حوادثی می‌شوند به هیچ عنوان نباید به کنار دستگاه عابر بانک روند و رمز اول و دوم خود را در اختیار افراد نا‌شناس بگذارند.

نیک اندیش در پایان خاطر نشان کرد: از آنجا که یکی از وظایف مجتمع قضایی پیشگیری از وقوع جرم می‌باشد این دستگاه بار‌ها به مردم هشدار داده است که به هیچ عنوان رمز اول و دوم خود را به افراد نا‌شناس اعلام نکنند و تا اطمینان از صحبت‌های فرد مذکور کارت خود را وارد دستگاه‌های خود‌پرداز نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز