خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد:

برخورد قاطع با تصرفات غیر قانونی

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۳۱۲

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال مانند سپری قدرتمند مقابل تصرفات قانونی ایستاده است.

کرمان - ایلنا: حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد افزود: وقتی در جایی حوزه صنعت و کشاورزی رونق می‌گیرد، موجب افزایش قیمت اراضی می‌شود.
وی ادامه داد: این افزایش قیمت‌ها در برخی اوقات موجب می‌شود تا برخی افراد برای کسب درآمد اقدام به گرفتن زمین یا تصرف غیر قانونی کنند.
به گزارش ایلنا ازکرمان وی افزود: در شهرستان جیرفت نمی‌توان اسم زمین خواری را عنوان کرد بلکه اعتقاد دارم زمین بازی شده و یکی از عواملی که باعثمی‌شود فرد زمین بگیرد باید هم دستانی در ادارات دولتی داشته باشد.
رییس شورای حفظ حقوق بیت المال استان تصریح کرد: زمین بازی‌هایی که در جیرفت شده از بی‌توجهی مدیران اتفاق افتاده است و در گذشته مدیران به جهت اینکه شاید منافعی داشتند و کسی هم نبود که از آن‌ها مطالبه‌ای داشته باشد سکوت کردند و امروز شاهد این اتفاق هستیم.
وی اضافه کرد: حفظ حقوق بیت المال و قوه قضائیه هدفش این است که مدیران متخلف را وادار کند تا به وظیفه خود عمل کنند زیرا در قانون تعریف شده که اگر فردی یا افرادی اراضی شما را تصرف کردند خودتان برخورد یا از شورای حفظ حقوق بیت المال درخواست کنید و ما هم پیگری خواهیم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین توکلی گفت: هر جا که همدلی و وفاق باشد نتایج خوبی حاصل خواهد شد و دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند بلکه باید همه به وظایف خود عمل کنند ما هم حمایت می‌کنیم.
وی ادامه داد: در کرمان هم با پیگیری‌های انجام شده جلوی خیلی از واگذاری‌ها را گرفته‌ایم زیرا اعتقاد داریم اگر بی‌توجهی مدیران در گذشته نبود این اتفاق نمی‌افتاد.
این مقام قضایی گفت: دستگاه قضایی با تمام توان از این موضوع حمایت می‌کند و وقتی دستگاه قضایی حکمی داد باید اجرا شود.
وی افزود: برای اجرای طرح‌ها باید به اندازه نیاز به متقاضی زمین واگذار شود و مواظب باشید تا پس از واگذاری زمین مورد استفاده طرح قرار گیرد زیرا نظارت مانع از تصرف غیر قانونی خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین توکلی گفت: باید واحدهای حقوقی ادارات قوی شود زیرا با قوی شدن این ادارات حقوقی می‌توان بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کرد.
وی ادامه داد: بحثبنگاه‌های املاک هم باید مورد توجه قرار گیرد و آن‌ها توجیه شوند تا اراضی دولتی را خرید و فروش نکنند زیرا این کار معاونت در جرم است.
نمایینده عالی قوه قضاییه در استان گفت: باید واگذاری‌های انجام شده در سطح شهرستان مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه مقدار این واگذاری‌ها قانونی یا غیر قانونی است.
رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: در خصوص تغییر کاربری‌ها نباید کوتاه آمد زیرا برخی افراد زمین‌های کشاورزی را به مسکونی تغییر کاربری می‌دهند که باید هر چه سریع‌تر جلوی آن‌ها گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز