خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان کرمان:

کارشناسان نقش مهمی در مهندسی پرونده‌های قضایی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۹۷۶

قضات به دلیل اطلاع نداشتن از همه حوزه‌ها، براساس قانون از نظرات کار‌شناسان استفاده و بنا بر اعتماد به نظر کار‌شناسان اقدام به صدور رای می‌کنند.

کرمان - ایلنا: حجت الاسلام علی توکلی در آیین تحلیف ۱۹ نفر از کار‌شناسان رسمی جدید الورود کانون کار‌شناسان رسمی دادگستری استان کرمان، افزود: قضات به دلیل اطلاع نداشتن از همه حوزه‌ها، براساس قانون از نظرات کار‌شناسان استفاده و بنا بر اعتماد به نظر کار‌شناسان اقدام به صدور رای می‌کنند.

به گزارش ایلنا از کرمان وی اظهار کرد: کار‌شناسان شایستگی همکاری با دستگاه قضایی را پیدا کرده‌اند که ارزشمند است و باید از آن حفاظت و حراست شود.

وی با اشاره به اینکه از صلاحیت و نظرات فنی و حرفه‌ای کار‌شناسان در رسیدگی به پرونده‌های قضایی استفاده می‌شود، تصریح کرد: کار‌شناسان باید نسبت به حفظ این صلاحیت توجه لازم را داشته باشند و نگذارند لطمه‌ای به آن وارد شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه کار‌شناسان برای مراقبت از جایگاه و اعتماد عمومی نسبت به خود همواره باید حساس باشند، عنوان کرد: خدا ترسی، شجاعت و تمطیع نشدن از جمله ابزار و لوازم مورد استفاده کار‌شناسان در این راه است.

وی خطاب به کار‌شناسان جدید الورود اظهار کرد: اگر از خدا بترسید، نظرات خود را در بحث‌های کار‌شناسی درست و واقعی می‌نویسید و با شجاعت، حق را نوشته و نظر خود را ارایه می‌دهید.

حجت الاسلام توکلی گفت: در بحثکارشناسی‌های گروهی و ارجاع پرونده‌ها به هیات کار‌شناسی باید تک تک کار‌شناسان از نزدیک موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

وی خطاب به هیات مدیره کانون کار‌شناسان رسمی دادگستری نیز گفت: سعی کنید با معرفی کار‌شناسان خبره و خوشنام برای کار‌شناسان تازه وارد، الگوسازی کنید.

وی با اشاره به کار‌شناسان مباحثمنابع طبیعی و معدن تاکید کرد: در این دو حوزه باید بسیار دقیق باشید و از نزدیک پرونده را خوب مطالعه و سعی کنید نظر کار‌شناسی شما به ضرر دولت و مردم نباشد و هر کسی به حق قانونی خود دست یابد.

در پایان این آیین، متن سوگندنامه از سوی کار‌شناسان رسمی جدیدالورود قرائت شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز