خبرگزاری کار ایران

فرماندار اسلام آبادغرب:

خبرنگاران، دوستان و یاوران صمیمی دولت تدبیر وامید هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۱۰۰

دولت تدبیر و امید که دولت راستگویان و دولت شفافیت است، آغوش خود را به روی همه صاحبان قلم و آنانی که درصدد نقد منصفانه عملکرد مدیران هستند، باز کرده و بر این باور است که صاحبان قلم و اهالی مطبوعات باید نظارتی دقیق، موشکافانه، صادقانه و توام با دلسوزی بر مسائل و آنچه در جامعه می گذرد داشته باشند.

کرم محمدی به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: گروه متحجر طالبان برخلاف تمامی قواعد و مقررات بین المللی در سال ۷۷ مبادرت به این جنایت کرد و از این رو، این روز به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در اسلام آبادغرب، فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب گفت: خبرنگاران راویان سخت کوش حق و حقیقت و بازتاب دهندگان مطالبات افکار عمومی هستند، زمینی که خبرنگاران در آن قدم بر می دارند و در آن مشغول قلم زدن هستند، معمولا ناهموار و سنگلاخ و در بسیاری از موارد صعب العبور و مملو از خطر است، از این رو، خبرنگاران کاری بس سخت و وظیفه ای بس مهم بر دوش دارند.

وی تاکید کرد: کار خبرنگار، خبر رسانی، تحلیل و تفسیر موضوعات مختلف جامعه است و معمولا با صاحبان قدرت و ثروت دست بگریبانند، صداقت مهمترین و اساسی ترین ویژگی یک خبرنگار است زیرا خبرنگار با قلم سر و کار دارد و قلم در نزد خداوند متعال از ارزش بالایی برخوردار است بنحوی که یک سوره از قرآن به نام قلم نامگذاری شده و خداوند به قلم و آنچه می نویسد سوگند یاد کرده است.

فرماندار اسلام آبادغرب گفت: خبرنگاران رابطین افکار عمومی و مدیران دستگاههای اجرایی هستند که با صداقت توام با شجاعت درصدد بازتاب آن و انتقال مشکلات جامعه می باشند، خبرنگاران با عشق و علاقه وارد این عرصه شده و ویژگیهای منحصر به فردی دارند که با مردم بودن و داشتن استعداد و ذوق و مسوولیت اجتماعی، استقامت و پشتکار از ویژگیهای آنان است.

وی بیان داشت: شهادت شهید محمود صارمی در عرصه خبرنگاری و اطلاع رسانی به دست منفورترین گروه(طالبان) بیانگرعمق نفوذ کار و فعالیت خبرنگاران و وحشت متحجران و وابستگان به بیگانه و مخالفان علم و اندیشه و شفافیت است.

محمدی تاکید کرد: خبرنگاران در بسیاری از مواقع در بحبوحه جنگها و درگیری ها بعنوان راویان مظلومیت زنان، کودکان و مردان بی دفاع محسوب شده و در این راه جان شیرین خود را از دست می دهند، تجلی این موضوع در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران و این روزها نیز در سرزمین مظلوم غزه به منصه ظهور رسیده است.

وی تاکید کرد: در دنیایی که رسیدن به ثروت یکی از اولویت های زندگی روز مره خیلی از ساکنان این کره خامی است، جان را برکف گرفتن و بدون کوچکترین چشمداشتی در عرصه قلم ظاهر شدن و خطر را به جان خریدن، ارزشی است که خبرنگاران حقیقت جو و راویان امانت دار عرصه مطبوعات آن را به بهترین وجهی به نمایش گذاشته اند.

فرماندار اسلام آبادغرب اظهار داشت: دولت تدبیر و امید که دولت راستگویان و دولت شفافیت است، آغوش خود را به روی همه صاحبان قلم و آنانی که درصدد نقد منصفانه عملکرد مدیران هستند، باز کرده و بر این باور است که صاحبان قلم و اهالی مطبوعات باید نظارتی دقیق، موشکافانه، صادقانه و توام با دلسوزی بر مسائل و آنچه در جامعه می گذرد داشته باشند.

وی افزود: به تبعیت از سیاست های دولت یازدهم و شخص آقای دکتر روحانی رییس جمهوری، نمایندگان دولت در جای جای کشور، نه تنها خبرنگاران را از هر طیف و گروه سیاسی، رقیب خود نمی پندارد بلکه آنان رفیق و دوست و یار صمیمی خویش می دانند، چون خبرنگار باید مانند آئینه عیب ها را نشان دهند و دولت و نمایندگانش در اقصی نقاط کشور از این عمل استقبال می کنند.

محمدی بیان داشت: کارگزاران دولت در سراسر کشور محل کار خود را اتاق شیشه ای دانسته واز نظارت خبرنگاران برعملکرد خویش استقبال می نمایند زیرا خبرنگاران اجزای اصلی رکن چهارم دمکراسی و پایه اساسی جامعه مدنی وهموار کنندگان شفافیت هر جامعه هستند، هرگاه جامعه ای از شفافیت در عرصه های مختلف برخوردار باشد ساکنان آن جامعه راه ترقی و سعادت را بیش از دیگران طی خواهند کرد.

فرماندار اسلام آبادغرب در ایان گفت: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی وهمه خبرنگاران شهید، بخصوص خبرنگاران شهید دوران دفاع مقدس، روز خبرنگار را صمیمانه به اهالی مطبوعات و زحمتکشان عرصه خبر تبریک عرض می کنم وآرزو می کنم که در راه انجام رسالت عظیم خویش همواره توفیق رفیق راهشان باد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز