خبرگزاری کار ایران

فعالیت 38 پایگاه علمی بسیج در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۸۶۹

حمایت از ۷۰ طرح فناورانه بسیجی محور

معاون علمی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه با اعلام این خبر گفت در مدت فعالیت این ۳۸ پایگاه علمی تا کنون یک هزار و ۲۰۰ نخبه بسیجی شناسایی و معرفی شده‌اند.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، کوروش بابلی معاونت علمی و فناوری سپاه نبی اکرم در کرمانشاه در نشست خبری که بمناسبت هفته بسیج برگزار شد از فعالیت ۳۸ پایگاه علمی و فناوری بسیج خبر داد و افزود: این پایگاه‌ها مرکز پرورش نخبه های علمی هستند که می توانند در توسعه و پیشرفت کشور نقش مهمی داشته باشند.

وی تصریح کرد پایگاههای علمی که بسیجیان در آن آموزش می یابند به مرجعیت علمی و اقتدار کشور از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کمک خواهد کرد.

وی از بسیج علمی به عنوان بازوان توانمند دستگاه‌های اجرایی یاد کرد و گفت: در هر جامعه‌ای که علم و دین با هم توأمان باشد بسیاری از مشکلات جامع حل می‌شود، وقتی در اداره‌ای دین و اخلاق دینی تقویت شود، پیشرفت به وجود می‌آید و امورات اداره تسهیلگری می‌شود.

معاون علمی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با تأکید بر تبدیل گفتمان‌سازی علمی به فرهنگی قالب در جامعه، گفت: می‌توانیم این فرهنگ‌سازی را با برگزاری دوره‌های توانمندسازی در راستای تحقق علم، قدرت است؛ محقق سازیم.

وی تعریفی متفاوت برای قدرت بسیج علمی داشت و افزود: بسیج به دنبال علمی است که نیاز محور و نافع باشد، بسیج دنبال علمی می‌رود که نیاز جامعه و پیامد محور باشد.

بابلی به ویژگی مصنویت‌سازی علم نافع و نیاز محور اشاره و بیان کرد: پرورش استعدادهای بسیجیان از اهداف این معاونت است در این راستا ۱۴ خانه نخبگان در استان داریم که با شناسایی ایده، توانمند کردن و سازماندهی آن‌ها مسائل را شناسایی می‌کنند.

وی در تفاوت حل مسئله بسیج علمی نیز، اضافه کرد: بسیج علمی با شناسایی و اولویت‌بندی مسائل برای آن راهکار رائه می‌دهد و در نهایت آن را به دستگاهی که متولی است، می‌رساند و خود چگونگی انجام آن را نیز رصد می‌کند.

بابلی برپایی کارگاه توانمندسازی برای حل مسئله را جزء ضرورت‌ها دانست و گفت: برای استعدادهای پرورش یافته یک بانک مسائل با ویژگی‌ها و اولویت‌بندی‌های داریم که راهکار ارائه می‌دهد.

وی به وجود یک‌هزار و ۲۰۰ تشکل‌های علمی بسیج در استان اشاره‌ای داشت و افزود: در این تشکل‌ها یک سری افراد در گروه‌های ۳ تا ۵ نفره هسته‌های در پایگاه‌های علمی تشکیل می‌دهند که با هم ارتباط دارند و کار علمی انجام می‌دهند.

معاون علمی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه این هسته‌ها در پایگاه‌های علمی فعالیت می‌کنند، افزود: ۳۸ پایگاه علمی داریم که در یک جغرافیا در شهرستان در راستای خدمات‌رسانی ایجاد شده و تاکنون (از سال ۱۴۰۰ به بعد) به یک‌هزار و ۷۰۰ نفر خدمات‌رسانی کرده‌اند.

تبدیل ایده به فناوری بخش دیگری از وظایف معاون علمی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان است که بابلی با یادآوری آن، اظهار کرد: تاکنون ۷۰ طرح فناوری بسیج مورد حمایت قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و ۲۰۰ نخبه بسیجی در استان، افزود: از تبدیل ایده به فناوری نیاز محور در راستای اخذ مجوز، ساخت نمونه‌های اولیه، تجاری‌سازی و حتی بازار برای فروش حمایت می‌کنیم.

بابلی با بیان اینکه بسیج باید در سال بیش از ۲۰۰ مورد حل مسئله داشته باشد، خاطرنشان کرد: در راستای حل مسئله اولویت‌دار در استان یک پژوهش‌های استانی داریم؛ پژوهش‌ها باید پیامد محور باشند تا مسئله‌ای از جامعه را حل و فصل کنند؛ به عبارتی هر مدیری که سر کار می‌آید باید با مدیر قبلی در حل مسئله مجموعه خود یک تفاوت فاحش داشته باشد.

وی گفت: پیشنهاد کارگاه حل مسئله توسط بسیج برای توانمندسازی مدیران ارائه شده چون بسیج علاوه بر اینکه توانمند کردن اعضای خود باید با رصد محیط پیرامون، به آن‌ها هم کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز