خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق کرمانشاه:

صرفه‌جویی مفهومی ثابت‌ شده‌ در تعالیم اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۸۷

صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف مفهوم ثابت‌شده‌ای در تعالیم مبین اسلام است.

ایلنا: دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق کرمانشاه، با اشاره به اینکه در آموزه‌های زندگی‌ساز اسلام، اسراف کاملاً ممنوع است و این ممنوعیت همه ابعاد زندگی انسان را فرا می‌گیرد، گفت: در خصوص صرفه‌جویی آب در قرآن کریم و روایات توصیه‌های فراوانی وجود دارد. به همین دلیل در خصوص مسلمانان در مورد حفاظت و صرفه‌جویی در مصرف این نعمت با ارزش نیاز به ایجاد فرهنگ‌سازی جدیدی نیست، چرا که رعایت همه این موارد در تعالیم مقدس اسلامی گنجانده شده و همه ما موظف به اجرای آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی مرادی افزود: همه مردم در تمامی شئون و در هر زمان و مکان موظف هستند. اصل عدم اسراف را رعایت کنند زیرا نعمت‌های الهی امانت‌هایی هستند که خداوند برای رشد و تعالی انسان‌ها در اختیار آنان نهاده است پس بهره‌برداری از نعمت‌ها باید همسو با اوامر الهی و جهت سعادت جاودانی انسان باشد.

دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان کرمانشاه گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: در مصرف آب باید صرفه‌جویی کرد حتی اگر به وفور یافت شود؛ چرا که حیوانات نیز حق استفاده از این آب را دارند، انسان‌ها باید از نیازهای آبی دیگر مصرف‌کنندگان آگاه باشد و این باور، یعنی‌‌ همان توسعه پایدار.

مرادی در پایان با اشاره به اینکه صرفه‌جویی مفهوم ثابت‌شده‌ای در تعالیم اسلامی است، اظهار کرد: صرفه‌جویی راهی است که باید در سراسر زندگی انسان صورت گیرد آن هم نه به‌عنوان یک راه حل موقت بلکه برای تمامی لحظات.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز