خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره فرهنگ و ادبیات پرژه کامیاران خبر داد:

ارسال381 اثر ادبی به دبیرخانه پرژه کامیاران

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۷۶۷

دبیر سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات پرژه کامیاران از ارسال 381 اثر ادبی در قالب شعر و مقاله به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: سومین جشنواره ادبی پرژه در روزهای 13 و 14 اردیبهشت جاری در کامیاران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نجم الدین جباری، اظهار کرد: فراخوان سومین جشنواره ادبیات کردی پرژه در دو بخش شعر (با موضوع آزاد) و شعر پژوهی(تعامل شعر کلاسیک و مدرن کردی و فارسی، تشریح وضعیت سبک‌ها و مکتب‌های ادبی در ادب کردی)، در سطح منطقه‌ای خواهد بود.

وی افزود: این جشنواره در بین استان های کردستان، کرمانشاه ، ایلام، لرستان و آذربایجان غربی برگزار می شود  و تاکنون 381 اثر ادبی شامل 373 اثر شعر از 112 شاعر و هشت مقاله از هشت نویسنده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

جباری همچنین با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران در روزهای 13 و 14 اردیبهشت ماه میزبان این دوره از جشنواره پرژه با حضور شاعران و ادیبان پنج استان کشور است.

دبیر سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات پرژه کامیاران، هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و گسترش فرهنگ و ادبیات کردی، شناسایی شاعران و پژوهندگان حوزه شعر و شعر پژوهی مناطق کرد نشین، تشویق و حمایت از شعرا و ادبا و فرهیختگان منطقه در خلق آثاری فاخر و ارزشمند دانست .

وی در پایان  با اشاره به داوران این جشنواره، خاطرنشان کرد: هیات داوران سومین جشنواره فرهنگ و ادبیات پرژه کامیاران متشکل از زبدگان فرهنگی استان و کشور از جمله دکتر جمال احمدی، دکتر جلیل آهنگر نژاد و محمد موفقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز