خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان خبر داد:

قطع برق ۶۵ روستای شهرستان قروه در جریان بارش‌های اخیر/ خاموشی در شرق کردستان در کمترین زمان برطرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۰۷۴

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در جریان بارش‌های اخیر، 65 روستای شهرستان قروه از شبکه خارج شده و دچار خاموشی شدند و ۳ دستگاه ترانس به کلی آسیب دید.

به گزارش ایلنا، هیوا لهونیان با اشاره به اینکه در جریان بار‌ش‌های اخیر، 65 روستای شهرستان قروه از شبکه خارج شده و دچار خاموشی شدند، اظهار کرد: در این بحران ۳ دستگاه ترانس به کلی آسیب دید.

وی با بیان اینکه با شروع بارش برف و شدت گرفتن آن، در مرحله نخست براساس گزارش‌های دریافتی مبنی بر قطع شدن ریکلوزرها و سرخط‌های منطقه، برق ۵۴ روستا در بخش چهاردولی و مرکزی شهرستان قروه قطع شد، افزود: با اعزام اکیپ‌ها و فرمان وصل به تجهیزات جانبی موجود در شبکه ، طی نخستین ساعات امدادرسانی، برق ۳۵روستا وصل و ۱۹ روستای دیگر بعلت انسداد راه‌های مواصلاتی و بروز مشکلات ناشی از ریزش نزولات آسمانی که منجر به پارگی کابل ، شکستن تیر، سقوط ترنس و... شد، در قطع دایم قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اعلام اینکه طی این چند روز ۹۱ اصله تیر برق فشار متوسط و ۲۹ اصله تیر برق فشار ضعیف نیز دچار شکستگی شد، گفت: خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای مجموعه توزیع برق استان، عملیات جایگزینی این تیرها در کمترین زمان ممکن انجام شد.

لهونیان در تشریح بازدید از چند روستا که دچار خاموشی برق شده بود و همچنین شرکت در جلسه‌ مدیریت بحران با فرماندار شهرستان قروه، گفت:طی این بازدید و این نشست، وضعیت خاموشی شهرستان قروه مورد رصد قرار گرفت و منطبق با آن تدابیری جهت رفع خاموشی‌ها اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه در ادامه عملیات امدادرسانی، برق 9 روستای شهرستان قروه مجددا وصل شد، گفت: تلاش بر این است که هر چه زودتر دو روستای بی برق مانده شهرستان قروه ( روستای سرقل، روستای گنداب علیا ) نیز، برق‌دار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اذعان به حضور پررنگ نیروهای کمکی که از برق شهرستان‌های دهگلان، کامیاران و امور برق شمالی و جنوبی شهرستان سنندج و همچنین ستاد مرکزی به منطقه عازم شده بودند، خاطرنشان کرد: در جریان ترمیم شبکه برق روستاهای شهرستان قروه، 20 نفر از عوامل مجموعه عملیات و اتفاقات به صورت شبانه روزی و در شرایط سخت جوی، در حال انجام مأموریت بودند.

وی با ذکر اینکه  در عملیات اصلاح شبکه آسیب دیده تعداد ۲۰ اصله تیر برق فشار متوسط و ضعیف نصب شد، گفت: در جریان این عملیات تعداد ۱۱۰ چاله جهت استقرار تیرهای جدید نیز حفر شد.

لهونیان در پایان با بیان اینکه طی عملیات برقدار کردن شبکه آسیب‌دیده شهرستان قروه، بالغ بر یکصد مورد پارگی سیم در طول شبکه آسیب دیده برطرف شد، یادآورد شد: تلاش خواهد شد تا ظهر روز چهارشنبه، پایداری شبکه بطور کامل برق‌دار شود و برق دو روستای باقی مانده (روستای سرقل، روستای گنداب علیا ) نیز وصل گردد، با این وجود به دلیل گستردگی عمق فاجعه، مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی، بردوت و تاریکی هوا و خستگی نیروها سرعت عملیات را کاهش داد و برقدار نمودن برخی روستاها به طول انجامید؛ به همین دلیل تأمین برق سه روستا منطقه چهاردولی قروه فعلا توسط دیزل ژنراتور صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز