خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان:

در تلاطمات بازار، دولت کنار رانندگان می ماند

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۷۶۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور وابسته به سیستم حمل و نقل آن است و بی‌توجهی به اقتصاد حمل و نقل، با رکود رشد اقتصادی مواجه هستیم.

به گزارش ایلنا؛ حسین فیروزی که در مراسم گرامیداشت ۲۶ آذر روز حمل و نقل، در جمع رانندگان استان، اظهار کرد: توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور وابسته به سیستم حمل و نقل آن است و بی توجهی به اقتصاد حمل و نقل، با رکود رشد اقتصادی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در شرایطی که کشور درگیر جنگ نرم ناشی از تحریم های اقتصادی است، فعالان اقتصادی از جمله رانندگان و کامیونداران، به مانند سربازانی فداکار در این جنگ پایدار ایستاده اند.

فیروزی خاطرنشان کرد: تحریم ها، جنگ علیه تک تک مردم ایران است که اثرات آن کمتر از ریختن بمب بر سر مردم نیست و اگر بتوانیم ثروت های معنوی و سرمایه های اجتماعی مان را تقویت کنیم در این جنگ نیز پیروز خواهیم شد.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه توسعه راه ها بویژه راه های کردستان را یکی از مهمترین اقدامات دولت در این حوزه عنوان کرد.

فیروزی همچنین اتمام حفر تونل باغان مسیر سنندج مریوان و وجود مرز باشماق را زمینه ساز توسعه حمل و نقل و استفاده بهتر از ظرفیت مرز دانست.

وی همچنین به سفر اخیر استاندار کردستان و هیات اقتصادی همراه به سلیمانیه اشاره کرد و گفت: توسعه مبادلات مرزی محور مذاکرات بود تا کردستان و مرز باشماق به شاهراهی میان ایران با عراق و سوریه تبدیل شود.

در ادامه مراسم معاون استاندار به تلاطمات وارده به بازار  ناشی از نابرابری قیمت دلار و ریال اشاره و تاکید کرد: برای رفع مشکلات زمان لازم است و بدون تردید دولت در این زمینه در کنار شما و همکار شماست.

وی با یادآوری اینکه به دلایل تاریخی ظرفیت های کردستان فرصت شکوفایی نیافته و کشاورزی سنتی و صنعت نوپای استان نیز خدمات ضعیف و کم سود با درآمد کم در پی داشته، افزود: اگر رانندگان کالا را به موقع به استان نرسانند قیمت ها افزایش می یابد و سفره مردم کوچکتر می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خطاب به رانندگان گفت: باید قراردادی دوطرفه ببندیم که نمایندگان دولت در استان، مشکلات رانندگان را نه در شعار که در عمل، منعکس و پیگیری کنند و در مقابل رانندگان نیز با تلاش خود اجازه ندهند اقتصاد و مردم استان دچار آسیب شوند.

فیروزی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ۴۰ ساله شدن انقلاب اسلامی ایران، حضور موثر نقش آفرینان حمل و نقل جاده ای بخصوص رانندگان را در ایجاد امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور در این سالها قابل تقدیر و تکریم دانست و این فداکاری، حمیت و عِرق را فراموش نشدنی خواند.

وی در پایان وحدت و همدلی رانندگان در یاری رسانی به مردم آسیب دیده از زلزله سال گذشته کرمانشاه را گواه نوعدوستی، ایثارگری و میهن پرستی این قشر زحمت کش ستودنی دانست.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز