خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کردستان مطرح کرد:

هوشمندسازی شبکه‌های انرژی، گامی در راستای ارتقای محیط زیست/ دانشگاه کردستان تنها دانشگاه دولتی در استان

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۷۹۸

رئیس دانشگاه کردستان هوشمند سازی شبکه‌های انرژی را در ارتقای محیط زیست موثر عنوان کرد و گفت: این اتصال موجب محقق و گشودن افق‌های جدید و قابلیت‌های جدید به سیستم‌های سنتی پیشین شده است.

به گزارش ایلنا، فردین اخلاقیان در کنفرانس شبکه‌های هوشمند انرژی که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: شبکه‌های هوشمند طبق باور عمومی به سیستم‌های الکترونیکی اطلاق می‌شود که برای توسعه نیاز به هوشمندتر شدن دارد.

وی اظهار داشت: از پیش نیازهای توسعه شبکه‌های انرژی تولید و جمع آوری داده است که در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و باعث ایجاد اتصال سیستم سنتی آنالوگ به دیجیتال شده است.

اخلاقیان تصریح کرد: ایجاد این اتصال موجب محقق و گشودن افق‌های جدید و قابلیت‌های جدید به سیستم‌های سنتی پیشین شده است.

رئیس دانشگاه کردستان خاطر نشان کرد: باهوشمندسازی شبکه‌های انرژی، امید به ارتقای محیط زیست بیشتر شده و امیدواریم پژوهشگران و  محققان این مهم را بیش از پیش  مورد توجه قرار دهند.

اخلاقیان در ادامه سخنان خود به معرفی دانشگاه پرداخت و گفت:  دانشگاه  کردستان بیش از ۵۰ سال سابقه دارد که کار خود را به طور رسمی و به صورت علمی در ۲۵ سال گذشته آغاز کرده و در حال حاضر ۱۱ هزار نفر دانشجو  و ۳۸۰ نفر عضو  هیات علمی در  ۱۱۰ رشته در مقطع کارشناسی و ۳۰ رشته در مقطع دکترا و ۶۰ رشته ارشد دارد.

وی دانشگاه کردستان را دانشگاهی عنوان کرد که همواره در حال توسعه و پیشرفت است و اکنون دانشگاه کردستان تنها دانشگاه دولتی کردستان است.

در ادامه معاون پژوهشی دانشگاه کردستان عنوان کرد: امروزه هوشمندسازی  شبکه‌های انرژی یک ضرورت است و باید در همه ابعاد آن از جمله نظارت کنترل وبهره برداری گام برداریم.

حسن بیورانی از  دریافت ۲۲۰ مقاله به  دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۶۰ مقاله پذیرش شده و طی دو روز برگزاری همایش, ۶ سخنرانی ۲ پنل تخصصی و ۸ کارگاه تخصصی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است کنفرانس شبکه های هوشمند انرژی طی دو روز در دانشگاه کردستان و با حضور اساتیدی از داخل و خارج کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز