خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های کردستان:

مددکاران قلب تپنده زندان‌های کردستان هستند/کسب رضایت از اولیای دم در 11 پرونده

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۹۹۰

مدیرکل زندان‌های کردستان مددکاران زندان‌های کردستان را قلب تپنده این مرکز دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، باعث حل و فصل 788 مورد پرونده و نیز در مورد 11 پرونده دیگر با کسب رضایت از اولیای دم، زندگی دوباره را به زندانیانی که به قصاص محکوم شده بودند، اعطا کنند.

به گزارش ایلنا، اسحاق ابراهیمی با اشاره به لزوم توجه به حرفه مددکاری در جامعه اظهار داشت: این شغلِ حساس به مثابه ابزاری مهم و اصلی در حل‌ مشکلات فردی و اجتماعی افراد  به کار می‌رود و در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف بالاخص زندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابراهیمی شغل مددکاری در مراکزی همچون زندان‌ها که افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب جامعه را در خود جای داده است، دارای اهمیتی به مراتب بیشتر دانست و در این خصوص گفت: یک مددکار اجتماعی که در زندان مشغول به کار است، باید در این زمینه فعال باشد که یک زندانی در کدام مرحله از زندگی دچار اختلال و مشکل شده که با دریافت نتایج حاصل از این پیگیری و انجام اقدامات مددکاری لازم در این خصوص، شرایطی فراهم خواهد شد که مددجو در مسیر بازگشت شرافتمندانه به جامعه قرار می گیرد.

ابراهیمی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط مددکاران، گفت: در 6 ماهه اول سال 1397 تعداد 2810 مورد خدمت و مشاوره از سوی مددکاران زندانهای استان در حوزه های مختلف از قبیل اعتیاد، طلاق و ... به خانواده های زندانیان ارائه گردیده است.

وی اذعان کرد: وظیفه مددکار صرفا محدود به دوران محکومیت در زندان نیست بلکه وظیفه ایجاب می کند تا برگشتن زندانی به روال عادی زندگی بعد از آزادی همچنان بر مسئولیت خود حساس باشد.

ابراهیمی مددکاران زندان‌های کردستان را قلب تپنده این مرکز دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، باعث حل و فصل 788 مورد پرونده و نیز در مورد 11 پرونده دیگر با کسب رضایت از اولیای دم، زندگی دوباره را به زندانیانی که به قصاص محکوم شده بودند، اعطا کنند.

مدیرکل زندان‌های کردستان در پایان، نقش و اثر گذاری مددکاران  را در کاهش استرس‌های فردی و محیطی زندان و در نتیجه تعمیق امور پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پر خطر را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود:  مددکاران با اجرای دقیق دستورالعمل حوزه کاری خود توانسته اند آرامش روحی و روانی را که پیش زمینه ای مهم برای ورود به سایر فعالیت های اصلاحی و تربیتی است به مددجویان القا کنند که در فرآیند بازاجتماعی نمودن بسیاری از زندانیان موثر بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز