خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

میزان تخصیص آب در استان کردستان کافی نیست/ تنها ۱۰ درصد اراضی کشاورزی استان بصورت آبی کشت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۶۹۴

استاندار کردستان گفت: میزان تخصیص آب در استان کردستان ناکافی و مردم نیز از این مسئله گلایه‌مند و خواهان جبران هستند.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا در جلسه ای که باحضور رضا اردکانیان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان داشتند، گفت: میزان تخصیص آب در استان کردستان ناکافی و مردم نیز از این مسئله گلایه‌مند و خواهان جبران هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل ضعف بخش صنعت بیشترین مصرف برق استان در بخش خانگی است، یادآوری کرد: از مجموع یک میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تنها ۱۰ درصد آن بصورت آبی کشت می‌شود.

مرادنیا میزان آب‌های موجود در پشت سدهای استان را ۳/٥ میلیارد متر مکعب اعلام کرد و افزود: از این مقدار ۳۷۰ میلیون متر مکعب به بخش کشاورزی اختصاص یافته است که ضرورت دارد این معادله به نفع توسعه کشاورزی و افزایش درآمد مردم تغییر پیدا کند.

وی در ادامه به تخصیص آب های استان اشاره کرد و گفت: میزان بهره مندی استان های همجوار از تخصیص آب ۴۰ درصد است و باید با برنامه‌ریزی مناسب استان کردستان هم به این میانگین دست پیدا کند.

مرادنیا اظهار داشت: میانگین درآمد مردم استان نصف میانگین کشوری و در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد و این سزاوار مردم این استان نیست. استاندار کردستان، مهاجرت مردم روستا ها به شهرها را نبود اشتغال و امکانات دانست و اذعان کرد: با تخصیص مناسب آب به بخش کشاورزی باعث افزایش درآمد و عامل ماندگاری مردم در روستاها خواهد شد.

وی ادامه داد: بهره‌مندی و تخصیص مناسب از آب‌های مرزی، حوزه دریاچه ارومیه و سفید رود اساسی‌ترین خواسته مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز