خبرگزاری کار ایران

جلال قلعه شاخانی؛

اجرای ۱۲۵ تئاتر خیابانی در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۴۹۹

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از اجرای ۱۲۵ تئاتر خیابانی از ۳۹ گروه نمایشی در این دوره از جشنواره مریوان خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلال قلعه‌شاخانی در آیین آغاز به کار سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی روستای دری و جانباختگان حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان را گرامی داشت و به همه شرکت کنندگان و میهمانان این دوره از جشنواره خیرمقدم گفت.

وی بیان داشت: مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره،تعداد  ٥٢٧ طرح و ایده در بخش آزاد و آیینی سنتی از هنرمندان تئاتر خیابانی ٣٠ استان کشور است.

قلعه شاخانی افزود: از ٨۷ طرح در بخش آزاد و ١٥ طرح در بخش آیینی سنتی که به مرحله بازبینی جشنواره راه یافت بود، تعداد ٢٠ نمایش به بخش مسابقه و چهار نمایش در بخش آیینی سنتی این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پذیرفته شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان همچنین از اجرای ١٢٥ تئاتر خیابانی از گروه‌های نمایشی در این دوره از جشنواره مریوان خبر داد و گفت: در مجموع ٣٩ نمایش در ٦ بخش مسابقه، کودک و نوجوان، آیینی سنتی، بین‌المللی، مرور، آزاد و مهمان ویژه از ١٠ شهریور به مدت پنج روز در سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اجرا می شود.

وی همچنین بیان داشت: یکی از وجهه تمایزهای این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اجرای ١٢ گروه نمایشی در شهرستان های سنندج، سقز و سروآباد است.

قلعه شاخانی در ادامه خواستار تخصیص ردیف اعتباری ملی برای برگزاری این جشنواره شد و خاطر نشان کرد: امیدواریم بعد از ١٣ دوره برگزاری موفق جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با تخصیص اعتبارات ملی شاهد حضور گروه های بیشتری از سراسر جهان در این جشنواره باشیم.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۱۰ شهریور تا ۱۴ همین ماه با حضور هنرمندان حوزه نمایش داخل و خارج از کشور در شهرستان مریوان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز