خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

حفظ انسجام ملی در گرو به رسمیت شناختن قومیت‌های مختلف است

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۴۸۲

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: انسجام و تحکیم بخشی ملی در گروی به رسمیت شناختن قومیت های مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین خوش اقبال روز شنبه در آیین افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با بیان اینکه برپایی نشاط و شادابی در جامعه مورد توجه مسئولان است، گفت: راه اندازی و تشکیل جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در بروز شادمانی میان مردم اثر شگرفی را به همراه دارد، و در این راستا کردستان سه روز میزبان موسیقی اقوام مختلف کشور است.

وی اظهار داشت: ارتقا و تقویت انسجام ملی، کمک به نشاط و شور اجتماعی و به رسمیت شناختن اقوام مختلف از جمله اهداف برگزاری جشنواره قلمداد می شود.

خوش اقبال با اشاره به اینکه نظام اقوام متنوعی را در خود جای داده است، افزود: با وجود تنوع و تکثر قومی انسجام، هویت و وحدت ملی در خوری میان اقوام برخوردار است، که قابل شکاف و فاصله نیست.

دبیر اجرایی سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی هم در این مراسم زمان تشکیل اولین دوره جشنواره را به سال ۹۳ نسبت داد و گفت: از سوی وزارت کشور مجوز برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی به عنوان دبیرخانه دائمی در ۱۵ رشته موسیقی به کردستان واگذار شد.

هوشنگ بهمنی اظهار داشت: دوره اول این جشنواره با شرکت 19 گروه و دوره دوم با شرکت 21 گروه برگزار شد، اما امسال به دلیل افزایش سطح کیفی جشنواره، تعداد گروه ها را به 15 گروه کاهش داده ایم.

وی افزود: سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی از دوم تا چهارم تیرماه با اجرای گروه های موسیقی، بخش نمایشگاهی و پنل های تخصصی در مجتمع فجر سنندج و خانه کرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز