خبرگزاری کار ایران

جشنواره جهانی فیلم‌های کودک و نوجوان؛

درخشش «آخرین آغوش» سامان حسین‌پور در کره جنوبی

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۰۱۳

فیلم کوتاه «آخرین آغوش» به تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان و کارگردانی سامان حسین پور جایزه بزرگ جشنواره جهانی فیلم‌های کودکان ونوجوانان کره‌جنوبی را از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط‌عمومی‌حوزه هنری انقلاب اسلامی استان؛ در ششمین جشنواره جهانی فیلم‌های کودکان ونوجوانان کره جنوبی که از ۱۰ تا ۱۷ می (۲۰ تا ۲۷ اردیبهشت) برگزار شد، فیلم آخرین آغوش ساخته سامان حسین پور به همراه سه هنرمند دیگر ایرانی در مجموع ۴ جایزه این جشنواره جهانی را از آن خود کردند.

در کنار فیلم آخرین آغوش که یکی از جوایز بزرگ جشنواره را از آن خود کرد، علی زارع قنات نوی با فیلم «چشم انداز خالی»، علی عسگری و فرنوش صمدی با کار مشترک "سکوت "و غلامرضا جعفری با فیلم «سفید کم رنگ» در بخش بهترین فیلم کوتاه از ششمین جشنواره جهانی فیلم‌های کودکان کره جنوبی جایزه گرفتند.

این جشنواره که مختص به نمایش گذاشتن فیلم‌هایی درباره یا برای کودکان است؛ در این دوره به فیلمسازان ایرانی چهار جایزه داد.

 «آخرین آغوش» با محوریت تاثیرات مخرب فضای مجازی بر خانواده‌ها با حمایت حوزه هنری استان تولید و داستان کودکی را به تصویر می‌کشد که در درگیری والدین در فضای مجازی به سراغ پدربزرگ مریضش می‌رود که در بی خبری خانواده ناشی از حضور در فضای مجازی به آغوش پدر بزرگ بیمارش پناه می‌برد که مدتی است به خواب ابدی فرو رفته است.

 در این فیلم در کنار سامان حسین پور که در نقش نویسنده، کارگردان و تدوینگر ظاهر شده است زانیار لطفی به عنوان مدیر تصویربرداری، محمد توریوریان به عنوان صدابردار، آکو زندکریمی به عنوان دستیار کارگردان، نوید زارع به عنوان دستیار تصویر، ژونا سجادی، فریدون علی رمایی، رشید حسین پور، علی پناهی، محمد پناهی، نیما حسینی، پروین فلاحی و کژال صادقی به عنوان بازیگر در این فیلم ایفای نقش کردند.

 سامان حسین پور متولد ۱۳۷۱ شهرستان سقز است، حسین پور دانشجوی کارشناسی سینما کارگردانی است و تاکنون علاوه بر این فیلم ۴ فیلم کوتاه داستانی را با تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان از جمله یک هیچ: ۱۳۹۲ – برگ‌های پاییزی: ۱۳۹۳ – ماهی: ۱۳۹۴ – مردی که یادش می‌رفت نفس بکشد: ۱۳۹۵ را کارگردانی و ضمن حضور در بیش از ۵۰۰ جشنواره بین المللی و ملی و بالغ بر ۳۰ جایزه معتبر سینمایی را از داخل و خارج از کشور کسب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز