خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

ارتقای حوزه پدافند غیرعامل، نیازمند کار آگاهانه است

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۶۵۵

معاون سیاسى، امنیتى و اجتماعى استاندار کردستان گفت: با ورودی کارشناسانه و آگاهانه زمینه ارتقای حوزه پدافند غیر عامل مهیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین خوش اقبال شامگاه دوشنبه در اولین جلسه شوراى پدافند غیرعامل استان، گفت: ورود کارشناسانه و آگاهانه در ارتقا بخشیدن به مسائل پدافند غیر عامل در استان مفید به فایده خواهد بود.

وی تمرکز و اولویت بر داشته‌های استان را در این حیطه یادآور شد و افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل متضمن همکاری دستگاه های اجرایی با شرکت مشاور طرح و نیز اطلاعات کافی است.

خوش اقبال عنوان کرد: زمانی اقدمات شکل گرفته منتج به نتیجه خواهد بود که نسبت به راهبردهای اتخاذ شده در این خصوص قانع و دستگاه ها همکاری کافی را مبذول داشته باشند. 

در ادامه مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان یکی از اهداف پدافند غیرعامل را افزایش بازدارندگی در برابر دشمن خواند و عنوان کرد: پدافند غیرعامل یعنی مصونیت‌سازی و هدف از آن کاهش آسیب‌ها و افزایش بازدارندگی‌ها در مقابل تهدیدها است.

محمد رضایی بیان کرد: برای انجام اقدامات در بخش پدافند غیرعامل باید بتوانیم در بخش تهدیدات سایبری، زیستی، کالبدی و مردم محور ورود پیدا کنیم.

وی منابع و دارایی، تهدیدات و میزان توانایی در مقابل تهدیدات و مصون‌سازی منابع را سه ضلع پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: باید شیوه‌های مقابله با انواع تهدیدات به روز بوده و توانایی مقابله با تهدید دشمن را داشته باشد.

رضایی، تداوم فعالیت های ضروری در مواقع بحران را نیز از دیگر اهداف پدافند غیرعامل دانست و بیان کرد: در نهایت همه این اهداف باید به ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران منجر شود.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان نیز با اعلام برگزاری نخستین همایش منطقه ای با عنوان" مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک" در سنندج، گفت: این همایش در ۲۴ اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار می شود.

چیا سهراب نژاد اظهار داشت: مهلت ارسال آثار به کمیته اجرایی ۳۱ فروردین ماه سالجاری برآورد شده و نهایتا نتایج از طریق کمیته علمی اعلام می شود.

وی ضمن ابراز امیدواری از فراهم کردن بستر برای برپایی همایش های دیگر، عنوان کرد: ارائه و انتشار کتابچه‌ای در قالب مقالات و راه اندازی کارگاه های جانبی در جریان همایش از طریق جهاد دانشگاهی از دیگر راهبردهای این همایش قلمداد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز