خبرگزاری کار ایران

فرماندار خبر داد ؛

فصل جدید رونق و شکوفایی اقتصادی در بانه

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۶۵۶

فرماندار شهرستان بانه گفت: با رویکرد جدید دولت به ویژه استاندار کردستان و همکاری فعالان اقتصادی بانه ، این شهرستان وارد دوره جدیدی از رشد و شکوفایی اقتصادی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمد فلاحی در نشستی با بازاریان و فعالان اقتصادی، با اشاره به سفر چند روز پیش استاندار کردستان و بازدید از زیرساخت های اقتصادی، بازارچه مرزی سیرانبند و پروژه آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی بانه، به تشریح رویکردهای دولت طی سال جاری برای رونق و توسعه اقتصادی این شهرستان پرداخت.

وی  واگذاری منطقه ویژه اقتصادی تا پایان ۶ ماهه اول امسال، پیگیری تصویب منطقه آزاد تجاری بانه، و پیگیری اخذ معافیت گمرکی برای واردات کالا را از جمله مهم ترین این رویکردها برشمرد.

فلاحی همچنین با قدردانی از پیگیری های مستمر استاندار کردستان و نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت های بازارچه مرزی سیرانبند و ۳۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل منطقه ویژه اقتصادی بانه را از دستاوردهای سفر استاندار کردستان به شهرستان بانه خواند و افزود: هرگونه واردات کالا از طریق مبادلات مرزی، مشمول مالیات نمی شود.

فرماندار بانه در ادامه به تأکید نماینده عالی دولت در استان بر رونق و توسعه تجارت و شکوفایی اقتصادی، تولیدی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه اشاره کرد و افزود: استاندار بر پیگیری موضوعات مربوط به مرز و تخفیفات و مزایای مرزی با همکاری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در اولویت اقدامات امسال تأکید نمودند.

فلاحی تصریح کرد: بر اساس این طرح، از این پس نیازی به ورود کالا به کشور عراق نیست، بلکه کالاهای بازاریان بانه ای از سایر گمرکات رسمی وارد کشور می شود و مستقیماً از طریق بازارچه مرزی سیرانبند ترخیص و به بازار بانه منتقل می شود.

وی تاکید کرد خروج کالا به صورت تجمیعی و کانتینری از شهر بانه به سایر مناطق کشور هم ممنوع و کالاهای وارد شده از طریق مبادلات مرزی تنها در بازار بانه و به منظور ایجاد رونق در این شهر عرضه خواهد شد. 

فرماندار شهرستان بانه همچنین یکی دیگر از رویکردهای مهم دولت برای رشد اقتصادی مناطق روستایی را آمادگی ایجاد شهرک های صنعتی متناسب با صنایع دستی، تولیدی و کشاورزی روستایی برشمرد و اظهار داشت: زیرساخت های لازم برای این شهرک ها در زمین هایی با حداقل ۵ هکتار مساحت آماده سازی و با قیمت بسیار پایین و بازپرداخت طولانی مدت در اختیار علاقمندان در روستاها قرار می گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز