خبرگزاری کار ایران

برای کنترل بر فرآورده‌های دامی در ایام نوروز صورت گرفت؛

فعالیت 2هزار و 200 گروه دامپزشکی در کشور / کشتارگاه صنعتی سنندج منظم‌ترین واحد صنعتی کشور

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۱۲۱

رئیس دامپزشکی کشور گفت: 2 هزار و 200 گروه دامپزشکی طی ایام نوروز در سطح کشور در زمینه کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های دامی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌رضا رفیعی‌پور روز چهارشنبه در جریان بازدید از کشتارگاه صنعتی سنندج با بیان اینکه چنین کشتارگاهی بایستی الگوی استان‌های دیگر کشور باشد، گفت: کشتارگاه صنعتی سنندج یکی از منظم‌ترین و مرتب‌ترین واحدهای صنعتی در سطح کشور است.

وی اظهار داشت: در راستای نظارت بر مراکز عرضه تولیدات دامی اکیپ های نظارتی از  ۲۵اسفند ماه تا ۲۰ فروردین در سطح کشور به صورت شبانه روزی فعال هستند.

رفیعی پور خاطر نشان کرد: در طرح تشدید نظارت نوروز ،  بیش از یک میلیون کیلوگرم گوشت به دلیل غیرقابل مصرف بودن از چرخه خارج شده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۵ بیش از ۷۵۰۰ مورد بیماری مشترک بین دام و انسان شناسایی شده است، گفت: با نظارت‌های دامپزشکی و همراهی مردم این رقم به  ۶۵۰۰ مورد در سال ۹۶کاهش یافت.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این بازدید گفت: این کشتارگاه از لحاظ  ذبح شرعی و بهداشتی، هیچگونه مشکلی نداشته و در حقیقت یکی از واحدهای صنعتی پیشرفته استان و حتی کشور است.

خالد جعفری عنوان کرد: ظرفیت اسمی کشتارگاه سنندج ۱۰۰ راس دام سنگین و 1000 راس دام سبک در روز می باشد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این کشتارگاه با نصف ظرفیت خود در حال فعالیت است، گفت: ۱۱۵ نفر به طور مستقیم در کشتارگاه صنعتی دام سنندج اشتغال دارند و صدها نفر نیز در این مجموعه به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز