خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد استان کردستان:

62 درصد از تحصیلات تکمیلی کردستان سهم دانشگاه آزاد است

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۱۵۳

رئیس دانشگاه آزاد استان کردستان گفت: در حال حاضر از مجموع کل تحصیلات تکمیلی در کردستان ۶۲ درصد از آن سهم دانشگاه آزاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد قربان کیانی شامگاه چهارشنبه در مراسم رونمایی از کتاب" منتخب الاخواص" آیت الله محمد مردوخ کردستانی در سنندج با بیان اینکه ایشان نقش مهمی در همگرایی علمای استان با دیگر روحانیون مناطق داشته است، گفت: عمده آثار و تالیفات آیت الله مردوخ ترکیبی از سیاست و دین است، به عبارتی این آمیختگی نیز اعمال و منش ایشان را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: مرحوم مردوخ در جهت هدایت و تعالی جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و با تألیف آثار متعدد در اشاعه اسلام و وحدت ملی نیز نقش بارزی را ایفا کرد.

کیانی آوازه و محبوبیت آیت الله مردوخ را در کردستان فراتر از حد معمول ذکر کرد و گفت: از این عالم دینی  بالغ بر ۱۰۰ تالیف برجای مانده که تنها ۶۰ عنوان آن چاپ شده است از این جهت مرکز کردستان شناسی دانشگاه آزاد واحد سنندج در صورت تامین اعتبار نسبت به چاپ آن اقدام می کند.

رئیس دانشگاه آزاد کردستان عنوان کرد: در این مرکز چهار دپارتمان و بخش ضمن شناسایی ظرفیت های استان به ارائه سند توسعه بر مبنای پتانسیل و قابلیت های موجود می پردازند.

کیانی با اشاره به اینکه رکن اصلی ارزیابی دانشگاه ها تعداد هیئت های علمی است، گفت: دانشگاه آزاد در استان دارای ۴۷۵ هیئت علمی است که تنها ۳۵۰ نفر آنها در واحد سنندج مشغول به کار هستند.

لازم به ذکر است؛ آیت الله محمد مردوخ کردستانی از علمای شافعی‌مذهب استان و از رجال نامدار ایران و جهان اسلام است که خود و اجدادش همگی از خدمتگزاران اسلام و از مدرسین و علمای عالی مقام کردستان و سایر مناطق کردنشین هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز