خبرگزاری کار ایران

مدیر کل گمرکات کردستان خبر داد:

صادرات ۹۴۲ میلیون دلاری کالا از مرزهای کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۵۰۰

مدیرکل گمرکات استان کردستان از صادرات ۹۴۲ میلیون دلار کالا در ۱۱ ماهه امسال از مرزهای این استان به خارج از کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بختیار رحمانی پور شامگاه شنبه در یازدهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مجموع گمرکات استان در گمرک سنندج است، گفت: گمرک باشماق و سیرانبند بانه در امر ورود و خروج کالا فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۹۴۲ میلیون دلار کالا از مرزهای استان صادر شده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش از لحاظ وزنی ۱۲ درصد و از نظر ارزش ۲۹ درصد رشد داشته است.

رحمانی پور حجم کالای وارداتی را در این مدت ۶۵ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: این نسبت در قیاس با مدت مشابه سال پیش ۱۱۳ درصد رشد نشان می دهد.

مدیر کل گمرکات کردستان با اشاره به اینکه حجم عمده تجارت در مرز های باشماق انجام می شود، افزود: در بازه زمانی مذکور بالغ بر چهار میلیارد و ۴۹۲ میلیون دلار کالا از مجرای مرز باشماق صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال پیش از لحاظ وزنی ۷۵ درصد و از منظر دلار ۶۶ درصد رشد داشته است.

رحمانی پور عنوان کرد: تعداد ۲۷۳ هزار نفر مسافر از مجرای مرز باشماق در مدت ذکر شده خارج شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۰ درصد رشد نشان می دهد.

وی از انجام روزانه ۱۳ میلیون دلار ترانزیت کالا از مرز های استان خبر داد و گفت: در این راستا ۹۰ درصد حجم تجارت کردستان از طریق مرز باشماق صورت می گیرد.

مدیر کل گمرکات کردستان تصریح کرد: با راه انداری سامانه جامعه گمرکی در مرز باشماق تسهیل در کنترل کالاهای ترانزیتی و شفاف سازی تجارت و نیز سلامت اداری و در نهایت کاهش حجم فیزیکی اسناد در بستر اینترنتی به وقوع می رسد.

رحمانی پور با اعلام اینکه ۸۵ فقره پرونده قاچاق طی ۱۱ ماهه امسال در مرز باشماق تشکیل شده است، گفت: ارزش این تعداد پرونده ۴۲ میلیارد ریال تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: با ساماندهی بازارچه های موقت و ایجاد بستر و زیر ساخت های جدید نیز گمرک استان نسبت به استقرار در این محدوده اعلام آمادگی می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز