خبرگزاری کار ایران

در نشستی مشترک صورت گرفت؛

بررسی موانع و مشکلات پیش‌روی تجارت خارجی در مرزهای کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۲۷۵

درجلسه‌ای که با حضور خسروتاج رئیس سازمان توسعه‌تجارت ایران،فیروزی‌معاون‌اموراقتصادی استانداری کردستان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان برگزار شد، موانع و مشکلات پیش‌روی حوزه تجارت خارجی در مرزهای استان بررسی شد.

به گزارش ایلنا،رئیس سازمان‌صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه تجارت خارجی در مرزهای استان همواره دارای مشکلاتی بوده که نیازمند بررسی بیشتر و ارائه راه حل‌های کاربردی دارد، خاطرنشان کرد: از مهمترین مسایل مورد بحث با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست تخفیف حقوق ورودی در گمرک باشماق مریوان به میزان ۲۰ درصد بود.

محمد دره وزمی گفت: از دیگر موارد مورد تاکید در این دیدار، اضافه کردن مرزنشینان تا شعاع ۲۰ کیلومتری شهرستان سقز برای دریافت معافیت های گمرکی اعلام کرد و افزود: در صورت به نتیجه رسیدن این امر، معیشت مرزنشینان تا حدودی بهبود خواهد یافت.

وی احداث نمایشگاه بین المللی در سنندج را برای رونق تجارت خارجی مهم ارزیابی کرد و عنوان کرد: این نمایشگاه که توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج احداث می شود در نشست با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران مورد تاکید ویژه قرار گرفت تا زمینه اجرایی شدن و ساخت آن هرچه سریعتر کلید بخورد.

معاون وزیر و رئیس‌سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید برنقش صادرات و مراودات تجاری در توسعه اقتصادی کشور بر رفع موانع و مشکلات پیش روی صادرات تاکید کرد.

خسرو تاج با ابراز خشنودی از پیگیری‌های جدی مسائل و مشکلات حوزه تجارت خارجی در کردستان خاطرنشان ساخت: مسائل مورد گفتگو را بصورت جدی پیگیری خواهم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه جلسات خود برای تشویق و ترغیب سرمایه گذران به سرمایه گذاری در استان کردستان گفت: با تشریح ظرفیت¬ها و پتانسیلهای استان خصوصا، ظرفیت احداث پتروشیمی و صنایع بزرگ، جلسات و رایزنی هایی خوبی با برخی از هلدینگ های سرمایه گذاری و مطرح کشور صورت گرفته است که انشاالله با به نتیجه رسیدن آن به حضور مردم شریف استان اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز