خبرگزاری کار ایران

هوای سنندج در وضعیت بحرانی و خطرناک قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۱۴۶

در پی ورود ریزگردها و گرد وغبار به آسمان استان، هوای شهر سنندج در روز شنبه مورخ 30 دی ماه در وضعیت بحرانی و خطرناک قرارگرفت.

به گزارش ایلنا، در پی ورود ریزگردها و گرد وغبار به آسمان استان، کیفیت هوای شهر سنندج در روز شنبه مورخ 30 دی ماه به شدت پایین آمد و در وضعیت بحرانی و خطرناک قرارگرفت و همه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان سنندج در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل شد. 

 مدیر کل محیط زیست کردستان با اعلام این خبر گفت:هم اکنون(ساعت یازده و نیم صبح) میزان ذرات گرد وغبار موجود در هوا به 1060 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است که بسیار نگران کننده است و نزدیک به 16 برابر شرایط استاندارد است. وضعیت استاندارد در ذرات زیر 10 میکرون (10 pm) 150 میکروگرم برمترمکعب است . 

عبد الوحید ریاضی‌فر گفت: میزان ذرات معلق زیر 2.5 میکرون (pm 2.5) نیز380 میکروگرم بر مترمکعب است که هشت برابر میزان استاندارد است.

وی اظهار داشت: باتوجه به پیش‌بینی روند افزایشی میزان ریزگردها در هوای استان، توصیه می‌شود که کودکان، بیماران قلبی، عروقی، ریوی و تنفسی وسالمندان در زمان آلودگی هوا از منزل خارج نشوند و سایر شهروندان نیز جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند. 

 در ایام هفته هوای پاک به سر می‌بریم و 29 دی ماه  به عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز