خبرگزاری کار ایران

هومن قصری خبر داد:

فعالیت ۵۶ مرکز درمان اعتیاد در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۳۲۷

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 56 مرکز متادون تراپی در بخش خصوصی در استان مشغول به فعالیت هستند که 41 مرکز آنها در سنندج قرار دارند.

به گزارش ایلنا، هومن قصری در دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سنندج، افزود: 56 مرکز متادون تراپی در بخش خصوصی در استان مشغول به فعالیت هستند که 41 مرکز آنها در سنندج قرار دارند.

وی با اشاره به فعالیت شش مرکز دولتی متادون تراپی در استان، افزود: همچنین یک مرکز بیماری‌های رفتاری، 10 پایگاه، 2 مرکز گذری، 7 مرکز در زندان‌ها، سه مرکز تبصره 2 ماده 16، یک مرکز ساماندهی معتادان متجاهر و 3 مرکز شیلتر در استان در راستای مبارزه با مواد مخدر مشغول به فعالیت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: در حال حاضر 9 هزار و 700 نفر در مراکز متادون تراپی استان ثبت نام کرده و از خدمات این مراکز استفاده می کنند.

وی به بازدید از این مراکز اشاره و تصریح کرد: سامانه آیداتیس هم در استان اجرایی شده و معتادان پس از ثبت نام در آن داروهای مورد نظر در مراکز متادون تراپی را تحویل می گیرند که می توان گفت دارویی که در اختیار این مراکز قرار گرفته به هیچ وجه در بازار سیاه استان وجود ندارد.

قصری در ادامه گفت: همچنین براساس تفاهم نامه ما بین سازمان بیمه سلامت و وزرات کشور، معتادان هم از خدمات بیمه ای شش مرکز دولتی در استان بهره منده شده اند که کمتر از یک پنجم هزینه های درمانی را پرداخت می کنند.

وی در ادامه گفت: 34 نفر از معتادان را که توسط نیروی انتظامی به ما معرفی شده بودند در مراکز درمانی بستری و به صورت رایگان اقدامات درمانی را برای آنها انجام دادیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین به 517 مورد اعطای تسهیلات به معتادان توسط کمیته امداد و بهزیستی هم اشاره و اعلام کرد: یک هزار و 228 نفر معتاد هم تحت پوشش برنامه های سازمان فنی و حرفه ای قرار

گرفته اند.

وی یکی از مشکلات اساسی را بازگشت معتادان بهبود یافته به سمت اعتیاد دانست و گفت: متاسفانه افراد بهیود یافته پس از درمان، دوباره به سمت مصرف مواد مخدر روی می آورند و تعداد افرادی که به صورت کامل ترک می کنند کم هستند.

قصری در پایان سخنان خود به 324 مورد بازدید از عطاری های استان اشاره و خاطرنشان کرد: 18 عطاری متخلف در استان شناسایی شده اند که متاسفانه داروهای گیاهی ترک اعتیاد بدون استاندارد را به فروش می رساندند که در همین راستا 18 میلیارد تومان از اجناس غیراستاندارد آنها را امحا کردیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز