خبرگزاری کار ایران

قائم مقام ستاد انتخاباتی روحانی در کردستان :

حل مشکلات کشور در کاهش حجم تصدی‌گری دولت نهفته است

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۰۳۹

قائم مقام ستاد انتخاباتی روحانی در کردستان گفت: حل مشکلات کشور در کاهش حجم تصدی گری دولت است و امیدوارم دولت دوازدهم این مهم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود الماسی شامگاه چهارشنبه درهم اندیشی فعالان ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در کردستان با حضور استاندار ، افزود: استاندار بومی کردستان در گزینش و انتصاب تعدادی از مدیران کرد اهل سنت بر مسند اجرایی، اقدام پسندیده و در خوری را اتخاذ کردند و امید است روند فعلی پیوسته و ادامه دار باشد.

وی اظهار داشت: انتظار و مطالبه مردم کرد از استاندار بومی در تحقق وعده ها چندین برابر  بیشتر از استاندار غیر بومی است از این رو مقام عالی دولت زمانی می تواند در بدنه اجتماعی جلوه کند که حامیان خود را حفظ و حراست کند.

الماسی به وعده و برنامه استاندار کردستان مبنی بر ارج نهادن بر بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: با این وجود بزرگترین عامل و مانع تحقق اجرایی کردن بخش خصوصی، بانک ها هستند و در این میان کم توجهی دولت هم بی تاثیر نیست و معتقدیم خصوصی سازی صرفا در مقوله اقتصادی خلاصه نمی شود بلکه حوزه سیاست را هم در بر می گیرد.

قائم مقام ستاد انتخابی روحانی در سنندج ادامه داد: کاهش تصدی گری دولت در سیاست به مراتب مهم تر و اساسی تر از اقتصاد است و احقاق این امر هم از طریق تقویت فعالیت احزاب امکان پذیر است به عبارتی احزابی که غیر دولتی باشند می توانند مدیران اجرایی دولت را در اتاق شیشه ای قرار دهند.

الماسی با بیان اینکه تنها راه توسعه سیاسی کشور و به تبع آن کردستان تقویت احزاب است، تاکید کرد: احزاب ملی  که بدون واسطه مطالبات مردم را به مقامات طراز اول نظام انتقال می دهند افزون بر اینکه یاری دهنده توسعه محسوب می شوند احتمال پذیرش و شکل گیری آن به صورت گسترده در عرصه اجتماع بیشتر می شود.

وی خصوصی سازی در عرصه اجتماع را منوط به تقویت سمن ها و سازمان های مردم نهاد و اصناف دانست و گفت: ارتباط و تبادل دولت روحانی در این دوره با بدنه اجتماعی تعیین کننده و کار ساز خواهد بود لذا معتقدم خصوصی سازی در عرصه اجتماع در شورا های شهر و روستا و نیز شورا های حل اختلاف عملکرد بهتری خواهد داشت.

به گفته قائم مقام ستاد انتخاباتی روحانی، خصوصی سازی در حوزه فرهنگ به جهت غنی بودن فولکلور این خطه و تاثیر پذیری فرهنگ ملی از آن می تواند در ارتقای جایگاه این عرصه تعیین کننده باشد.

الماسی همچنین  اهم‌ترین مطالبات مردم از دولت روحانی را مطرح کرد و گفت: جلوگیری از انتقال آب های سطحی، اتمام راه آهن کردستان، حذف بومی گزینی تبعیض آمیز و اتمام فرودگاه سقز و نیز کاهش شکاف توسعه در استان از جمله خواسته های به حق مردم این دیار به شمار می رود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز