خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان مطرح کرد:

بالغ بر 218 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در قالب 9 طرح تولیدی در هفته دولت به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۷۵۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 9 طرح صنعتی در شهرستان‌های مختلف استان با 120 اشتغال‌زایی همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) وارد چرخه تولید و اشتغال‌زایی می شود.

به گزارش‌ایلنا، محمد دره وزمی با بیان این مطلب افزود: این تعداد طرح در چهار شهرستان قروه، بانه، دهگلان و سنندج با 217 میلیارد و531 میلیون ریال اعتبار در بخش تولید اجرا شده است.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح ها از محل آورده بخش خصوصی و تسهیلات بانکی، تامین شده که تولیدات آنها شامل کولرگازی، کابینت از چوب و اوراق فشرده چوبی، انواع کمد، کتابخانه، قفسه و فایل و کانتر، ورق کارتن چندلا، انواع آرد و انواع نان صنعتی، خدمات نگهداری غلات سیلو، ذخیره‌سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه، آجر فشاری، برش انواع سنگ مرمر و کریستال و منسوج بی بافت، تشکیل لایه در محیط خشک به روش کاردینگ، با اتصال مکانیکی(سوزن زنی)است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه در شهرستان سنندج با 28 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار و 25 نفر اشتغال بزرگترین طرح از نظر ایجاد شغل وتعاونی 3162 ورق سازان معقول بیجار تولید کننده ورق کارتن چندلا نیز با 55 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار بزرگترین طرح از نظر سرمایه گذاری است که در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.

دره وزمی افزود: سرمایه گذاری صنعتی این استان در چهار سال گذشته نسبت کل سرمایه گذاری های قبل از سال 92 بیش از 9 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری صنعتی استان در سال 92 حدود 10 هزار میلیارد ریال برآورد می شد، افزود: هم اکنون با حمایت‌های دولت میزان سرمایه‌گذاری با 916 درصد به بیش از 30 هزار میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: با اجرای این طرح ها پنج هزار و 200 فرصت شغلی جدید در صنایع استان ایجاد شده که در این بخش نیز حدود 84 درصد رشد نسبت به کل فرصت های شغلی گذشته داشته است و هم اکنون حدود 11 هزار فرصت شغلی در این بخش وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز