خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

کتابخانه‌ها مراکز گفت و گوی انسان‌ها با هر نوع دیدگاهی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۹۴۴

استاندار کردستان گفت: کتابخانه صرفا جای مخزن کتاب و قشر خاص تحصیلکرده نیست بلکه محلی برای جای دادن اقشار مختلف با هر نوع دیدگاهی جهت گفت و گوی انسان ها با هم است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در دومین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز استان کردستان در سنندج، افزود: طبق آیات قرآن کریم کسانی که در راه خدا جهد و تلاش می‌کنند، راه‌های تلاش به آنها نشان داده می‌شود و جهاد صرفا در جنگ خلاصه نمی‌شود بلکه هر نوع تلاشی در راه خدا به مثابه جهاد است.

وی اراده و نیت درونی خیرین را در کارهای خداپسندانه مهم ارزیابی کرد و گفت: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کسانی هستند که ابتدا نیت و اراده کار خیر در آن ها بوجود آمده و سپس اقدام به عمل نیک را انجام می دهند. 

زاهدی عنوان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از ناآگاهی و عدم ترغیب افراد به مطالعه نشات می‌گیرد و در جامعه کنونی فضای مجازی و تلگرام امکان گفت و گوهای مستقیم را از افراد سلب کرده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه جامعه نیازمند مکان های فرهنگی است، گفت: کتابخانه صرفا جای مخزن کتاب و قشر خاص تحصیلکرده نیست بلکه محلی برای جای دادن اقشار مختلف با هر نوع دیدگاهی جهت گفت و گوی انسان ها با هم است.

زاهدی ادامه داد: کتابخانه مکانی است که افزون بر انجام فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی می‌تواند مکانی جهت تمرین گفت وگوی مسالمت آمیز تلقی شود. 

وی حل مشکلات را با گفت و گو و منطق بسیار ارزشمند ذکر کرد و ابراز داشت: مردم با کسب برخی مهارت های زندگی که از طریق آگاهی و شناخت ایجاد می شود می تواند بر بسیاری از مشکلات ساده فائق بیایند.

استاندار کردستان تاکید کرد: هیچ انسانی در بند بودن را نمی پسندد و در این میان شایسته نیست، کتاب ها محبوس و مورد مطالعه قرار نگیرند لذا با تغییر در رویکرد و باور خود می توان افق بهتری را برای زندگی رقم زد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز