خبرگزاری کار ایران

خیرالله خادمی مطرح کرد:

رشد دو برابری میزان بزرگراه در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۰۲۵

معاون وزیر راه با بیان اینکه سالانه 1200 کیلومتر بزرگراه در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: در دولت‌یازدهم میزان بزرگراه‌های کشور دو برابر شده است. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، خیر الله خادمی در آیین افتتاح عملیات اجرایی بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه به طول75 کیلومتر در کرستان گفت: این کریدور از پنج استان آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان می‌گذرد و تاکنون پنج طرح به طول 830 کیلومتر از این کریدور به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: 316 کیلومتر از این کریدور در استان کردستان واقع شده که از این میزان تاکنون 117 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و 74 کیلومتر آن در دست ساخت است و عملیات اجرایی 75 کیلومتر دیگر آن از امروز آغاز می شود.

خادمی گفت: کارهای مربوط به 50 کیلومتر دیگر این کریدور در استان انجام شده که در اولین فرصت مناقصات آن برگزار می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سالانه 1200 کیلومتر بزرگراه در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، ابراز داشت: در دولت یازدهم میزان بزرگراه‌های کشور دو برابر شده است. 

خادمی امسال را سال طلایی برای توسعه حمل و نقل ریلی در کردستان برشمرد و عنوان کرد: در چهار ماهه نخست سال‌جاری 280 کیلومتر ریل گذاری در کشور انجام شده این در حالی است که متوسط ساخت ریل در کشور حداکثر 200 کیلومتر است.

وی خاطرنشان کرد: سال‌گذشته 103 میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی کردستان اختصاص داده شده که نسبت به سایر استان‌ها قابل توجه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 1260 کیلومتر آزاد راه در کشور داریم، گفت: بیش از 300 کیلومتر آن آماده شروع عملیات است و برخی از آنها از جمله بزرگترین پروژه‌های کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز