خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

ضرورت توجه جدی دستگاه‌ها به ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی/استفاده از مشاور ذیصلاح در طرح‌های عمرانی

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۱۶۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر ضرورت انعقاد قرارداد با مشاور ذیصلاح در پروژه ها تأکید کرد و گفت: تمام پروژه های عمرانی استان باید رصد و در شورای فنی استان گزارش آنها مطرح شود.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در جلسه شورای فنی استان با بیان این مطلب گفت: استان کردستان به لحاظ دارا بودن شرایط توپوگرافی کوهستانی و اقلیم سرد با شرایط دشواری در پیشبرد پروژه های عمرانی روبرو است که این مسئله یکی از دلایل کندی حرکت و پیشرفت پروژه های عمرانی به شمار می رود.

معاون استاندار کردستان تأکید کرد: به دلیل شرایط جوی حاکم بر این استان، فصل کاری محدود است و در حدود 120 روز از سال، عملا امکان اجرای پروژه های عمرانی وجود ندارد.

وی افزود: البته با وجود گذشت بیش از سی سال از تلاش دولتها در استان های مختلف کشور، هنوز هم چهره محرومیت را در استانهایی چون کردستان مشاهده می کنیم که این موضوع توجه بیشتر دولتها در استان را می طلبد.

قادری با بیان اینکه باید همه به وظایف و تعهدات در قبال پروژه ها به درستی عمل کنیم، گفت: لازم است تمامی پروژه ها با کیفیت بالا اجرا شوند تا زمینه رضایت مردم فراهم آید.

وی تأکید کرد: لازم است شورای فنی استان و دستگاه های مختلف اجرایی تلاش کنند تا کیفیت پروژه های عمرانی را ارتقا بخشند و بخش مهمی از این موضوع با مدیریت صحیح و اصولی رقم خواهد خورد.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه عوامل دست اندرکار پروژه ها به چهار دسته کارفرما، پیمانکار، مشاور و مدیر طرح تقسیم بندی می شوند، خاطرنشان کرد: تمامی این عوامل باید به درستی وظایف خود را در قبال پروژه ها انجام بدهند و نقش عامل چهارم نیز در این راستا حیاتی است.

وی بر ضرورت بکارگیری مشاور برای رصد پروژه ها، بازدید و گزارش آنها در شورای فنی تأکید کرد و گفت: دستگاه هایی که عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته باشند، مورد تقدیر قرار می گیرند و با دستگاه هایی هم که عملکرد مطلوب نداشته باشند در چهارچوب قانون برخورد خواهد شد.

قادری یکی از مشکلات مهم پروژه های عمرانی را نحوه مدیریت هزینه از سوی پیمانکاران عنوان کرد و گفت: این امر موجب می شود تا در پایان سال مالی شاهد رشد غیرمتعادل و غیراصولی هزینه پروژه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز