خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان دیواندره مطرح کرد:

باید حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و انتخابات پررنگ‌تر باشد

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۸۲۹

فرماندار شهرستان دیواندره گفت: مشاغل خانگی فرصتی برای توانمندسازی بانوان و گام مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایلنا، جعفر توان با بیان این مطلب افزود: مهمترین هدف کمیسیون امور بانوان باید ارتقای جایگاه زنان در جامعه باشد و با شناسایی توانمندی‌ها و مشکلات آنان، راهکارهای عملی برای بروز و رفع آن ارائه دهد.

وی با تاکید بر مشارکت‌زنان در مسائل‌اجتماعی، اظهار داشت: باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت شهرستان را زنان تشکیل می دهند باید حضور بانوان در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری پررنگ تر باشد.

وی با بیان مشکلات و آسیب های زنان در جامعه، افزود: مشاورین امور بانوان می توانند با استفاده از ظرفیت و توانمندی های بانوان در زمینه های مختلف و انتقال الگوهای مناسب فرهنگی و اجتماعی، در تغییر رویه و نگرش جامعه نقش اساسی ایفا نمایند و زمینه پیشرفت زنان و دختران را فراهم نمایند.

فرماندار شهرستان دیواندره با اشاره به توجه ویژه دولت به جایگاه بانوان، گفت: در دولت یازدهم توجه ویژه ای به زنان شده است و ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه با رویکرد عدالت جنسیتی و تهیه اطلس وضعیت اجتماعی زنان و خانواده، پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل را مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بیشترین آمار بازماندگان از تحصیل مربوط به دختران روستایی و حاشیه شهر است که یکی از برنامه های این کمیسیون باید شناسایی این خانواده‌ها و بیان عواقب عدم ادامه تحصیل و یا ممانعت از تحصیل آنان باشد.

 توان با تاکید بر تقویت روحیه کار در بانوان، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای با صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات مشاغل خرد به زنان در راستای گسترش فعالیت بانوان در حوزه‌های مختلف اقتصادی بسته شده است.

توان با اشاره به مزایای تشکیل سمن‌ها، افزود: تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و NGO ها در حوزه زنان و خانواده تاثیر فراوانی در حل مسائل و رسیدگی به مشکلات زنان دارد.

وی در ادامه خواستار حضور پررنگ بانوان در چرخه اقتصاد مقاومتی، مدیریت منابع و جلوگیری از فرهنگ مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی در بین زنان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز